سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در خصوص لزوم توجه به استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شوینده ها هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 06 April 2020

تابناک فارس به نقل از روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، حامد پشنگیان اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌ها، احتمال بروز حادثه در صورت عدم توجه به نکات ایمنی وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اشتعال‌زا بودن بسیاری از مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌ها گفت: بسیاری از شهروندان در این ایام مقادیر زیادی از مواد الکلی، شوینده و گندزدا را در منازل نگهداری می‌کنند که با توجه به قابلیت اشتعال این مواد، در صورت بروز آتش یا رسیدن حرارت زیاد به این مواد، احتمال گسترش حریق و افزایش خسارات ناشی از آن وجود دارد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی کازرون توصیه کرد شهروندان از انبار کردن بیش از حد این مواد اجتناب کرده و صرفا مقدار متعارف مورد نیاز خود را خریداری و استفاده کنند.

او همچنین اضافه کرد: پس از ضدعفونی سطوح و هنگامی که هنوز بخار ناشی از ضدعفونی کننده‌ها در محیط وجود دارد به هیچ عنوان نباید اقدام به روشن کردن آتش یا وسایل گازسوز کرد چرا که بروز آتش‌سوزی محتمل است.

پشنگیان همچنین نسبت به ترکیب مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده هشدار داد و افزود: بخارات ناشی از ترکیب بسیاری از این مواد سمی است و می‌تواند به سیستم تنفس آسیب‌های جدی وارد کند.

او ادامه داد: همچنین استفاده زیاد از مواد گندزدا در محیط‌های سربسته و محیط‌هایی که افراد در آن حضور دارند، ممکن است منجر به اختلالات تنفسی شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی کازرون همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه فصل گرما هستیم، نگهداری مواد الکلی و سایرمحلول‌های قابل اشتعال در خودرو بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

پشنگیان همچنین در به نحوه استفاده از مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است تا این مواد از دسترس کودکان دور نگه داشته شود و حتما قبل از استفاده، نحوه صحیح مصرف درج شده روی آنها به طور دقیق مطالعه شود.

او در پایان تاکید کرد: اکیدا توصیه می‌شود شهروندان در منازل، محل کار و خودروهای خود حداقل یک خاموش‌کننده دستی سالم و شارژ شده داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار