آذربایجان‌غربی جزء ۳ استان پیشتاز کشور در بیمه روستاییان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق با زیرپوشش قرار دادن ۹۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی، در بین سه استان پیشتاز کشور از لحاظ ضریب برخورداری قرار دارد.
کد خبر: ۷۹۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 20 November 2019

یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰۲ کارگزاری بیمه‌ای در سطح استان فعال است و متقاضیان می‌تواند با مراجعه به این دفاتر ضمن کسب اطلاعات مزایای این بیمه نسبت به قرار گرفتن زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد مستمری‌بگیر بازنشسته، یک‌هزار و ۷۵۰ نفر مستمری‌بگیر فوتی و ۱۰۰ نفر نیز مستمری‌بگیر ازکارافتاده هستند.

وی اظهار داشت: شهر ارومیه از لحاظ تعداد بیمه شده رتبه نخست و شهر چایپاره ار لحاظ ضریب نفوذپذیری جایگاه اول آذربایجان‌غربی را در اختیار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تمام روستاییان و عشایر بین ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن استان و شهرنشینانی که شغل های مرتبط با کار کشاورزی و دامداری و حوزه روستایی دارند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری خود را بیمه کنند.

وی هزینه پرداخت بیمه روستاییان را بین ۲۷۰ تا ۶۶۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساط در ۲ یا چهار نوبت اقدام به پرداخت آن کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ٣٠٠٠٢٧ این سازمان آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان است، افزود: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاری‌های این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی است که توسط این سامانه ارائه می‌شود.

معزز یادآور شد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب و هر ماه از مستمری برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از مزیت‌های اصلی این بیمه به شمار می‌رود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌ بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

آذربایجان‌غربی‌‍ با سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۵ درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار