معدوم سازی ۱۲۱ تن مواد غذایی ناسالم در همدان

افشین حولکی با بیان اینکه در این مدت از ۶۹۳ مورد مواد غذایی نمونه برداری شده است، ابراز کرد: ۱۲۱ تن مواد غذایی ناسالم معدوم سازی شده است.
کد خبر: ۷۸۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 30 September 2019
کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در تابستان امسال ۱۴۰ مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در استان همدان پلمب شده است.

به گزارش تسنیم، حولکی اظهار داشت: در طول سه ماهه تابستان امسال تعداد بازدید‌های ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بیش از ۲۰ هزار مورد و بازدید از اماکن عمومی نیز ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بوده است.

وی تصریح کرد:در این بازرسی‌ها ۳۲۶ مورد اخطار برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف صادر شده و ۱۷۲ مورد نیز به دادگاه معرفی شده است.

کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در بازدید از اماکن عمومی نیز ۱۲ مورد به دادگاه معرفی شده و ۱۱ مورد از اماکن متخلف که از شدت بالایی برخوردار بوده به تعطیلی کشیده شده است.

حولکی با بیان اینکه در این مدت از ۶۹۳ مورد مواد غذایی نمونه برداری شده است، ابراز کرد: ۱۲۱ تن مواد غذایی ناسالم معدوم سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌های ما بر روی مراکز حساس بیشتر از مراکز غیر حساس است، گفت: مراکزی مانند رستوران ها، شیرینی سرا، نانوایی و فست فود‌ها از نمونه مراکز حساسی است که حداقل ماهی یک بار مورد بازرسی نیرو‌های ما قرار می‌گیرد.

حولکی با بیان اینکه بخشی از نظارت‌های ما مربوط به شکایات مردمی است، اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی، میتوانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و گزارش دهند. کارشناسان ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: با واحد‌های متخلف با توجه به شدت تخلف برخورد میشود. در صورت پلمب شدن، واحد متخلف موظف است تمامی نواقص را برطرف کند. در این مدت ماموران بهداشت با شدت و تمرکز بیشتری واحد متخلف را مورد نظارت قرار می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار