شهردار شیراز گفت: ورودی جنوب غرب شیراز که مراحل طراحی و ساخت نماد آن از ۴ سال گذشته آغاز شده است، به مرکز گردشگری شیراز تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 09 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراحل ساخت و تکمیل نماد شهری در ورودی جنوب غرب شیراز از استان‌های بوشهر و خوزستان، این مسیر را تداعی‌کننده خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: طراحی این المان که از 4 سال گذشته آغاز شده بیش از یک و نیم سال طول کشید.

وی با اشاره به اینکه این طرح حاصل زحمات مهندسان کشور است، افزود: مراحل ساخت و اجرای آن نیز بیش از دو سال و نیم به طول انجامیده ‌و این طرح پس از تکمیل، فضای چشم‌نوازی را هم برای افرادی که وارد شهر می‌شوند و هم برای شهروندان ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز با بیان اینکه طرح ورودی غرب شیراز طرح بسیار بزرگ و ارزنده‌ای است، خاطرنشان کرد: افرادی که از منطقه گرم کشور مانند بوشهر، اهواز، آبادان و خرمشهر وارد شیراز می‌شوند به این نقطه که می‌رسند ورودی شهر شیراز را به عنوان یک شهر سبز می‌بینند زیرا در سند چشم‌انداز شهر شیراز، این شهر به عنوان شهری سبز تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی این ورودی، دستگاه‌های الکترونیکی نصب می‌شود تا امور مربوط به خواندن و ثبت شماره خودروها هنگام ورود و خروج در مرکز کنترل ترافیک با دقت و سهولت بیشتری انجام شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهرداری شیراز برای استقرار یک ایستگاه انتظامات در این ورودی برنامه‌ریزی می‌کند، عنوان کرد: نیروهای شهرداری شیراز مستقر در این ایستگاه به میهمانان این شهر خوش‌آمد گفته و نقشه راهنمای شهر شیراز را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهند.

شهردار شیراز از طراحی و ساخت نمازخانه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ‌های موقت برای اتوبوس و سواری در دو طرف این ورودی خبرداد و گفت: وجود این اماکن سبب رفاه و آسایش بیشتر مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز برای جمع‌بندی و تکمیل هرچه زودتر این پروژه تلاش دارد، اظهار داشت: امیدوارم المان ورودی غرب شیراز در تاریخ برای مردم ماندگار شود و از این المان در خاطر مردم و مسافران خاطرات خوبی نقش ببندد.

شهردار شیراز با اشاره به ساخت پارک 200 هکتاری چنارراهدار در پائین دست ورودی غرب شیراز، المان این ورودی را پل ارتباطی بین فضای سبز این مجموعه و رودخانه نزدیک به آن و فضای سبز واقع در شمال این ورودی دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این پل و مجموعه‌های بزرگ گردشگری اطراف آن به مرکز گردشگری مناسبی برای شهروندان شیراز تبدیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار