رئیس اداره زکات استان فارس گفت: ۱۱۰ هزار نفر در زمینه‌های جهیزیه، مخارج درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث و مرمت مسکن و معیشت نیازمندان از محل زکات مورد مساعدت قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 01 May 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام سید علی اکبر جعفری با اشاره به کل درآمد زکات استان در سال گذشته اظهار داشت: کل درآمد زکات استان فارس در سال گذشته 56 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی به تعداد روستاهای پرداخت‌کننده زکات اشاره کرد و افزود: هزار و 78 روستا در سطح استان زکات پرداخت کرده‌اند، همچنین هزار و 557 روستا نیز دارای اقلام مشمول زکات بوده‌اند.

رئیس اداره زکات استان فارس میزان جمع‌آوری زکات از اقلام زکوی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: چهار هزار و 700 تن گندم، 272 تن جو، 27 تن خرما، 385 تن کشمش و چهار هزار راس گوسفند نیز جمع‌آوری شده است.

 

وی به موارد مصرفی زکات نیز اشاره و بیان کرد: 110 هزار نفر در زمینه‌های جهیزیه، مخارج درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث و مرمت مسکن و معیشت نیازمندان از محل زکات مورد مساعدت قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: از کل درآمد زکات 69 درصد صرف امور نیازمندان و 31 درصد صرف پروژه‌های عام المنفعه شده است.

وی همچنین به شهرستان‌های برتر در پرداخت زکات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب در سال گذشته عنوان‌های برتر را در پرداخت زکات به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب ها: زکات ، فارس ، روستاها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار