مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار مسکن غیرمقاوم روستایی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 08 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عطاالله زمانی اظهار داشت: در حال حاضر 170 هزار واحد مسکن غیرمقاوم روستایی در استان فارس وجود دارد که براساس طرح جامع روستایی در قالب احداث و ارائه تسهیلات ساخت مسکن برای مقاوم‌سازی آنها برنامه‌ریزی 10 ساله شده است.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات تخصصی به متقاضیان واجد شرایط و با نظارت فنی کامل انجام می‌شود افزود: این تسهیلات تا پیش از سال 84 در قالب تسهیلات بهسازی به 25 هزار و 425 فقره و بعد از سال 84 در قالب تسهیلات طرح ویژه پرداخت شد که تاکنون 141 هزار و 90 واحد مسکونی تمام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان با استفاده از 1200 مهندس ناظر روستایی و 48 دفتر فنی و طراحی و 29 کارشناس عالیه شهرستان و 25 ناظر عالیه استان نظارت و مقاوم‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پس از وقوع حوادث غیرمترقبه مثل احداث مسکن دائم با تخصیص اعتبارات حوادث غیرمترقبه و پرداخت تسهیلات بلاعوض عنوان کرد: در این رابطه تاکنون به 55 هزار و 465 واحد مسکونی وام حوادث پرداخت شده است.

زمانی با اشاره به بیمه 9 هزار و 704 واحد مسکن روستایی در سال 93 تصریح کرد: تاکنون 107 هزار و 619 مسکن روستایی در استان فارس بیمه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار