فرماندار شهرستان سروستان با درخواست توزیع عادلانه اعتبارات نفت و گاز گفت: این شهرستان با توجه به داشتن سایت نفتی از کمترین رقم دو درصد نفت و گاز برخوردار است.
کد خبر: ۷۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 06 August 2015
سلیمان کرمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: به بهانه برخوردار بودن یا نبودن شهرستان‌ها تقسیم بودجه‌ای در بین شهرستان‌ها به شدت ناعادلانه صورت می‌گیرد به‌طوری که شهرستانی که نفت‌خیز و یا گازخیز نیست از محل دو سوم اعتبارات نفت و گاز حداقل پنج برابر بیشتر سایر شهرستان‌های دیگر دریافتی دارد.

وی با بیان اینکه این جفا به شهرستانی است که طی یک مصوبه قانونی از مجلس برخوردار یاد شده، ولی محروم‌تر از شهرستان محروم شناخته شده است بیان کرد: شهرستان سروستان براساس شاخص‌ها شهرستانی برخوردار لحاظ شده ولی در این شهرستان نزدیک‌ترین روستاها به مرکز استان محروم‌ترین روستاها هستند و چوب از نوع برخورداری می‌خورند.

فرماندار سروستان با انتقاد از تفاوت بیش از حد شهرستان‌ها در دریافت اعتبارات خواستار اصلاح قوانین مربوط به شاخص‌های محرومیت و برخورداری در راستای توازن منطقه‌ای و برقراری عدالت شد.

کرمی تصریح کرد: به‌عنوان تنها سایت نفتی استان که دارای مرغوب‌ترین نفت از نوع نفت سبز نیز است، پس از  گذشت چهار سال استحصال و استخراج روزانه، بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و به‌جای اینکه اثرات روحی و روانی مثبت ایجاد کند بر عکس شده تا آنجا که اگر همین اعتبار نیز تعلق نمی‌گرفت، بهتر بود.

فرماندار سروستان گفت: از مجموعه دولت و نمایندگان مجلس که مبنای آنان بر عدالت و توازن منطقه‌ای است به صورت ویژه درخواست می‌‌شود در راستای توازن منطقه‌ای و برقراری عدالت در توزیع اعتبارات راستی آزمایی صورت گیرد و شاخص‌ها و قوانین محرومیت و برخورداری که شش سال پیش در مجلس تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شده، تجدید نظر و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه از  مسئولان استانی و نماینده این شهرستان نیز به صورت ویژه درخواست می‌شود این موضوع را مدنظر قرار دهند گفت: با توجه به تبعات و اثرات منفی محیط زیستی حاکم بر جامعه در اثر  فعالیت‌های این سایت، باید اعتباری درخور شامل شود تا این اثرات را پوشش دهد.

برچسب ها: اعتبار ، بودجه ، نفت و گاز ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار