استاندار فارس با بیان اینکه امروز مردم و جامعه به آرامش و شادی نیاز دارند و این موضوع بیش از همه به شهرداری وابسته است گفت: پیش‌بینی و رعایت سرانه‌ها مورد توجه شهرداری شیراز باشد.
کد خبر: ۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 06 August 2015
تابناک فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس:سیّد محمدعلی افشانی در جلسه دیدار با شهردار و مدیران شهرداری شیراز اظهار داشت: اسم شیراز در اذهان، با نشاط و شادی همراه است و هیچ شهر دیگری از ایران این خصوصیت را ندارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که شیراز، ایران قدیم و پایتخت ایران کهن است، افزود: اینجا مرکز ایرانی است که بخش بزرگی از دنیا را مدیریت می‌کرده و باید تلاش کنیم شایسته نامش باشد.

وی با اشاره به اینکه سابقه کاری و بخش قابل ملاحظه‌ای از علاقه شخصی‌اش در حوزه شهرداری و عمرانی است، گفت: زمانی که نتیجه فعالیت‌های شهرداری رضایت مردم باشد آثار مفیدی دارد و افراد در سال‌های آینده از طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری استفاده‌هایی می‌کنند که امروز در ذهن ما وجود ندارد.

استاندار فارس با ابراز خوشنودی از این که شهردار شیراز حرکت این شهرداری را برنامه‌محور و مبتنی بر چشم‌انداز اعلام کرد، اظهار داشت: یکی از آفات کشور و به ویژه شهرداری‌ها این است که برخی مدیران تلاش می‌کنند در مدت مدیریت خود تعدادی از پروژه‌ها را به سرعت به نتیجه برسانند و افتتاح کنند.

افشانی با اشاره به این که شهرداری شیراز مجموعه مدیریتی فعال و با نشاطی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در دو حوزه معاونت عمرانی استانداری و شهرداری شیراز، مدیرانی داریم که از سابقه آنها مطلعیم و آنها را قبول داریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که اولین قدم ما باید ایجاد شادی و نشاط برای مردم باشد، بیان کرد: ایجاد مجموعه‌های تفریحی، باز کردن گره‌های ترافیکی و تسهیل در امور اداری به شکلی که باعث کوتاه‌تر شدن فرایندهایی مانند اخذ پروانه شود، موجب قدردانی مردم و کسب رضایت آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است و یک خبر کوچک را میلیونها نفر می‌بینند و می‌شوند، افزود: باید مراقب باشیم آرامش استان به هم نخورد زیرا به آرامش بیش از هر چیز نیازمندیم.

استاندار فارس خواستار تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی برای معرفی شیراز و فارس شد و عنوان کرد: شیراز و فارس را باید هماهنگونه که هست معرفی کنیم و برنامه‌های ما باید باعث جذب سرمایه‌گذاران برای حضور در شیراز شود.

افشانی با اشاره به این که سرمایه‌گذاران می‌توانند در 31 استان کشور حضور یابند و به دنبال امن‌ترین محل و سهل‌الوصول ترین سیستم اداری هستند، افزود: اگر شیراز را درست معرفی کنیم سرمایه‌گذاران جذب می‌شوند و شهر رونق می‌گیرد و سود استان را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بزرگ، تعداد محدودی هستند که با یکدیگر ارتباط دارند و هرچه فضای استان با همدلی، مطلوب‌تر و بانشاط‌تر باشد موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که شهرداری باید به طرح جامع و طرح تفصیلی پایبند باشد، گفت: پیش‌بینی و رعایت سرانه‌ها به خصوص در بخش‌های در حال توسعه باید بیش از نیازها باشد زیرا این سرانه‌ها مورد تعرض قرار خواهند گرفت و در نهایت باید به میزان کافی سرانه‌های مورد نیاز جامعه وجود داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان، اظهار داشت: در شرایط فعلی به هیچ وجه آب را هدر ندهیم و نباید یک قطره از فاضلاب را بدون تصفیه رها کنیم.

افشانی با بیان اینکه رعایت قانون ضرورت محض و نیاز جامعه است، افزود: رعایت قانون وظیفه همه ما است و معتقدم با رعایت قانون و اخلاق و پذیرش اختیار و مسئولیت هر کداممان، می‌توانیم با هماهنگی و همدلی کار کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تصریح اینکه خود را عضوی از مجموعه شهرداری شیراز می‌داند، خطاب به مدیران شهرداری شیراز تأکید کرد: هر درختی که بکارید قدردان شما خواهم بود.

در این جلسه شهردار و مدیران شهرداری شیراز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود برای ارتقای شهر شیراز ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار