مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:

تبدیل 200 هکتار از اراضی شیب دار دره شهر به باغ

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر از توسعه باغات در 200 هکتار از اراضی شیب دار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: اهمیت حفظ آب و خاک باعث شده تا طرح اجرای باغات در اراضی شیب دار اجرا شوند، با اجرای این طرح سالانه 770 هزار تن از فرسایش خاک جلوگیری می شود.

وی افزود: کاشت درخت علاوه بر پیشگیری از فرسایش خاک باعث ذخیره سازی آب دامنه ها می شود، تغییر الگوی کشت و بهره وری در تولید از مهمترین برنامه توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

فیلی ادامه داد: از جمله مزایای این طرح پیشگیری 100 درصدی از فرسایش خاک، افزایش بهره وری تولید و صرفه جویی در مصرف آب است، این اراضی قابل کشت زراعی نبودند و آنها را به منظور اقتصادی بودن و اشتغالزایی تحت پوشش باغات شیب دار برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: برنامه ابلاغیه سال 97 در توسعه باغات در اراضی شیب دار 700 هکتار بوده که بالغ بر 200 هکتار آن در شهرستان دره شهر اجرا شده است.

وی افزود: گونه های بسیار زیادی در مناطق شهرستان در حال توسعه از جمله بادام، انجیر، گیاهان دارویی، زعفران که می تواند بسیار اقتصادی و اشتغالزا برای منطقه باشد.

فیلی عنوان کرد: طرح تبدیل اراضی شیب دار به باغات علاوه بر پیشگیری از فرسایش خاک موجب بهبود و تنوع در تولیدات باغی می شود اجرای این طرح علاوه بر افزایش 40 درصدی تولیدات باغی زمینه اشتغال 370 نفر را هم به صورت مستقیم فراهم می کند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار