معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: براساس آمار موجود، ۹۵.۸ درصد از جمعیت استان فارس در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.
کد خبر: ۶۹۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 31 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بهزاد نوروزی امروز در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت:همچنین آمار باسوادان در گروه سنی هدف نهضت سوادآموزی در شیراز 97.3 است.

وی با بیان اینکه سه دوره آموزشی شامل سوادآموزی از پایه اول تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم و دوره انتقال از سوم تا ششم ابتدایی وجود دارد بیان کرد: در سالجاری دو هزار 820 نفر را در استان فارس آموزش دادیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به فعالیت مراکز یادگیری محلی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 20 مرکز یادگیری محلی در استان فارس فعال است که به زودی مرکز بیست و یکم در زندان "پیربنو" شیراز افتتاح می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه تبدیل دانش به مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در مراکز یادگیری محلی، در کنار خواندن و نوشتن مهارت‌های آموزشی نیز به افراد داده می‌شود.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در مورد سایر فعالیت‌های این اداره کل خاطرنشان کرد: طرح فرهنگ خواندن برای فرهنگ‌سازی با مشارکت دادن بیش از دو هزار نفر از گروه‌های هدف و اجرای حلقه کتابخانه برای افرادی که افرادی امکان ادامه تحصیل را ندارند از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی نهضت سوادآموزی فارس است.

وی همچنین از اجرای طرح آموزش نماز به گروه‌های هدف در نهضت سوادآموزی اشاره و تصریح کرد: امسال در شیراز 201 آموزش دهنده نماز تربیت شده‌اند که این افراد نیز آموزش دو هزار و 140 نفر را در برنامه قرار می‌دهند.

در این مراسم از فعالان نهضت سوادآموزی شیراز به ویژه آموزشیاران توسط شورای شهر شیراز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار