وزیر بهداشت:

10 میلیون ایرانی بیمه سلامت دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 10 میلیون ایرانی در 2 سال اخیر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفتند که در 975 بیمارستان کشور به این افراد خدمات ویژه ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 31 July 2015
حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایشی که با حضور 400 پزشک جهان اسلام در تالار ابن‌سینا مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حضور شما را در ایران اسلامی از سوی دولت ایران خوش‌آمد می‌گویم.

وی افزود: دانشگاه محل و منشا همه تحولات است و این عبارتی از امام(ره) بزرگوار است و در دنیا امروز کشور و دولتی توانمند است که علم داشته باشد و بدون علم مسلمانان نمی‌توانند توانمند باشند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: در ایران همزمان با پیروزی انقلاب تنها پنج دانشگاه پزشکی در کشور و امروز 91 دانشگاه پزشکی و 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت دارد.

وی افزود: متوسط عمر ایرانیان در سال 57 حدود 55 سال بود اما امروز این رقم به 73 سال رسیده است، اما امروز یکی از مشکلات ما در مرگ ومیر مانند اکثر کشورهای پیشرفته مشکل کم تحرکی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از وعده های رئیس جمهور در زمان انتخابات بحث بهداشت و درمان بود، گفت: امروز نیز مساله بهداشت و درمان یکی از اولویت های دولت است و امروز با طرح بیمه سلامت تمام ایرانیان بیمه شدند و 10 میلیون ایرانی در 2 سال اخیر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند که در 975 بیمارستان کشور به این افراد خدمات ویژه ارائه می شود.

این مسئول ادامه داد: مرکز پیوند اعضای شهر شیراز بالاترین رقم پیوند عضو در کشور را به خود اختصاص داده است و سالانه 600 پیوند در این مرکز صورت می گیرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: قبل از انقلاب اکثر بیماران ما برای درمان به اسرائیل سفر می کردند، اما امروز اعزامی به خارج از کشور نداریم و در بحث گردشگری سلامت امروز وضعیت بسیار خوبی در کشور و به ویژه شهر مشهد داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار