در جلسه شوراي اسلامي شهر قم مطرح شد:

ارائه گزارش عملكرد ۴۵ روزه شهردار قم

يك برنامه دو ساله براي طرح‌هاي عمراني پيش بيني شده و مجموعاً نزديك به ۹۴۰۰ ميليارد ريال براي پروژه‌هاي اصلي و ۲۰۰ميليارد ريال براي پروژه‌هاي كوچك در نظر گرفته شده است. با دادستان قم و فرماندار توافق كرديم كه هشت قطعه زمين در هشت منطقه براي ساماندهي وانت بارها در نظر گرفته‌ شود.
کد خبر: ۶۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 26 July 2015
به گزارش تابناک قم، سيد مرتضي سقائيان نژاد صبح يكشنبه در يكصد و سي و ششمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم گزارشي از عملكرد ۴۵ روزه خود به شوراي اسلامي شهر ارائه کرد.

وي با اشاره به اهمیت مسائل مالي و نيروي انساني اظهار داشت: براي ساماندهي به اين مسائل مهندس رنجبر را كه معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان بود به قم آورديم تا موضوعات را با تجربياتي كه در اصفهان دارد پيگيري كند.

شهردار قم در ادامه به اشكالات ساختار سازماني شهرداري اشاره كرد و از تغييرات آينده اين ساختار گفت.

وي در نظر دارد معاونت شهرسازي را از معاونت امور زيربنايي تفكيك كرده و عليرضا قاري قرآن را به عنوان معاون جديد امور زيربنايي منصوب كند و غلامرضا جانقربان نيز به فعاليت خود در بخش شهرسازي و معماري شهرداري قم ادامه دهد.

انتصابات جديد در شهرداري قم

سقائيان‌نژاد بيان داشت: حمیدرضا بيطرفان نيز به عنوان سرپرست معاونت مالي منصوب شد كه از مديران مجرب ما است و از سوي ديگر سيد امير سامع نيز به عنوان معاون جديد خدمات شهري منصوب شد.

وي افزود: اكبر معتمدي نيز به عنوان بازرس ويژه شهردار انتخاب شد و با توجه به تجربياتي كه در شهرداري اصفهان داشته، كمك شهردار خواهد بود.

شهردار قم با اشاره به اينكه هر كدام از معاونت‌ها كار خود را بر اساس برنامه ۶ ماهه‌اي كه ارائه مي‌كنند، دنبال خواهند كرد، ابراز داشت: يك برنامه دو ساله براي طرح‌هاي عمراني پيش بيني شده و مجموعاً نزديك به ۹۴۰۰ ميليارد ريال براي پروژه‌هاي اصلي و ۲۰۰ميليارد ريال براي پروژه‌هاي كوچك در نظر گرفته شده است.

وي گفت: به صورتي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه هر ما يك پروژه افتتاح و يا يك پروژه كلنگ زني مي‌شود كه از جمله آنها پل ميثم، رمپ و لوپ‌هاي پل ۹ دي، تكميل ميدان بزرگ امام خميني(ره)، تقاطع شهيد كريمي و پيامبر اعظم(ص) و... است كه در ماه‌هاي آينده افتتاح خواهد شد.

سقائيان نژاد با اشاره به جلسه‌اي كه با نماينده دفتر مقام معظم رهبري داشته و پروژه‌هايي كه در اين جلسه تصويب شده ادامه داد: مقرر شد ۱۰۰ميليارد ريال براي خريد تجهيزات آتش‌نشاني در نظر گرفته شود و ما هم همين مبلغ را در اختيار گذاشته تا ۱۰ ايستگاه ما تجهيز شده و حتي از استاندارد ديگر شهرها نيز بالاتر برويم.

وي افزود: ۴۰ميليارد ريال هم براي ناوگان اتوبوس‌راني در نظر گرفته شده كه ۴۰ ميليارد ريال نيز به صورت تهاتري از طرف شهرداري اختصاص خواهيم داد كه ۳۵ دستگاه خريداري شده و ۵ خط تندرو جديد احداث خواهد شد. براي احداث بوستان‌ها محلي هم ۲۵ ميليارد ريال در اين بودجه در نظر گرفته شد.

بازگشايي خيابان دروازه ري، تملك محله چهل اختران، تملك خيابان صياد شيرازي، تكميل بلوار بني فضل، بهسازي معابر محروم، تكميل و ساماندهي ورودي جعفريه از ديگر پروژه‌هايي بود كه شهردار قم به عنوان پروژه‌هاي آينده با استفاده از اين بودجه نام برد.

ساماندهي وانت‌بارها

وي در خصوص معضلات سد معبر در شهر قم هم گفت: با دادستان قم و فرماندار توافق كرديم كه هشت قطعه زمين در هشت منطقه براي ساماندهي وانت بارها در نظر گرفته‌ شود كه البته مديريت اين مناطق بر عهده شهرداري نخواهد بود.

وي در عين حال تأكيد كرد كه با مسئله ساماندهي وانت‌بارها موافق نيست منتهي اين موافقت را انجام داده تا بهانه‌اي براي برخورد محكم در زمينه سد معبر در شهر قم نباشد.

سقائيان‌نژاد با اشاره به اينكه حركت‌هاي بسيار خوبي براي فضاي سبز بلوار مرجعيت و پرديسان انجام شده اظهار داشت: پنج چاه در محدوده زنبيل آباد براي اين منظور در نظر گرفته شده كه ۱۲۰ ليتر در ثانيه آب تامین خواهد شد.

وي با اشاره به بدهي‌هاي سنگين شهرداري قم گفت: قرار است با رئيس بانك تجارت و رئيس بانك ملي جلساتي داشته باشيم. قصد ما اين است كه جريمه‌ها بخشيده شود كه راه قانوني براي آن وجود دارد.

شهردار قم گفت: كاري هم براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي انجام خواهيم داد كه البته براي اين كار بايد يك شركت از سوي شهرداري قم كار را پيگيري كند .با انتخاب يك بانك عامل و استفاده از صندوق توسعه ملي مي‌شود اين مشكلات را برطرف كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
اینو میگن شهردار
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
به به
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
لطفا بگین به داد ما شرکتی ها هم برسند. کی قراردادی میشویم. دایم حرف می شنویم که شرکتی ها بدون آزمون و با پارتی سرکار آمده اند. همش تو سر ما مى زنند که اگه امتحان استخدامی مى گرفتند مهندس های زبده مى اومدند سرکار نه شماها. اونم از حقوق ها چند ماه یکبار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
ضمن تشکر از شهردارهای قبلی خصوصا جناب آقای دلبری که حقا زحمات فراوانی برای شهر اهل بیت کشیدند، امیدواریم جناب آقای سقائیان نژاد نیز در فرصت به دست آمده خدمت به شهر کریمه اهل بیت موفق و پیروز باشند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار