اسماعیل تبادار، در جمع صنعتگران و فعالان حوزه معدن استان فارس در شیراز، با اشاره به عدم همخوانی نسبت منابع به مصارف در استان و بیشتر بودن منابع، اظهار داشت: نظام بانکی باید افرادی را که توانمندی انجام کار و فعالیت اقتصادی دارند، شناسایی و از آنها حمایت کند و منابع مالی و تسهیلات در اختیار آنان قرار دهد.
کد خبر: ۶۶۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 02 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:استاندار فارس بیان کرد: باور ما بر این است که اساس و ارکان فعالیت ها در عرصه های مختلف باید حول محور بخش خصوصی باشد.
تبادار گفت: وقتی به کشورهای پیشرفته و صاحب سرمایه های بزرگ در امور اقتصادی می نگریم، مشاهده می کنیم که آنها دارای یک بخش خصوصی فعال و توانمند هستند.
او ادامه داد: بی شک در کشور ما نیز اگر بخش خصوصی احساس کند، مانع و مشکلی سد راه فعالیت او وجود ندارد نه تنها به پرداخت مالیات و حق بیمه ایراد وارد نمی کند بلکه در پرداخت آن پیشگام هم می شود.
تبادار اضافه کرد: در شرایطی که همه بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی صنعتی و تجاری تاکید داریم، اگر مجموعه ای به گونه ای عمل کند که در روند این فعالیت ها توقف ایجاد شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست و همه دستگاه های اجرایی باید برای فراهم کردن شرایط و رفع موانع این مجموعه ها بکوشند.
وی افزود: امروز زمان تردید نیست و از فعالان اقتصادی و صنعتگران هم انتظار داریم که با وجود مشکلات موجود، تلاش و فعالیت خود را بیشتر کنند.
تبادار، همچنین ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات بخش حمل و نقل در استان فارس که به دلیل قرار داشتن این استان در گذرگاه استان های هرمزگان، بوشهر، اصفهان، خوزستان و یزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مشکل و دغدغه فعالان اقتصادی، صنعتگران و دست اندرکاران بخش معدن نیز در حوزه حمل و نقل رفع شود.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، برخی رفتارها را در دامن زدن به نگرانی های اقتصادی حاکم بر فضای کشور تاثیرگذار دانست و گفت: در دنیا وقتی بحرانی پیش می آید، مردم شکیبایی پیشه و خرید خود را محدود می کنند اما در کشور ما برخی به این مساله دامن می زنند و به یکباره به اندازه نیاز چندین ماه خود خرید انجام می دهند.
وی، با اشاره به شایعاتی که در مقطعی در مورد کمبود بنزین مطرح شد افزود: نیاز بنزین کلانشهر شیراز در هر شبانه روز 2 میلیون و 200 هزار لیتر است که در آن مقطع در کمتر از 24 ساعت ما حدود پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در اختیار جایگاه های سوخت در شیراز قرار دادیم اما مردم همچنان به پمپ های بنزین مراجعه می کردند و وقتی متوجه شدند که از کمبود خبری نیست، وضعیت عادی شد.
استاندار فارس گفت: اینگونه رفتارها سبب می شود که مسئولان ناگزیر شوند فرصت و انرژی زیادی را صرف کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازی باشند که به خاطر یک شایعه نادرست و کذب در جامعه ایجاد شده است.

برچسب ها: استاندار ، بانک ، تسهیلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار