راه اندازی دولت الکترونیک درادارات ضروری است

جانشین قائم مقام وزیر کشور گفت: فعال شدن میز خدمت و دولت الکترونیک از سردرگمی مردم در ادارات می‎کاهد و زمینه افزایش سطح رضایت‌مندی بین مردم و کارکنان می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 21 February 2015

جانشین قائم مقام وزیر کشور گفت: فعال شدن میز خدمت و دولت الکترونیک از سردرگمی مردم در ادارات میکاهد و زمینه افزایش سطح رضایت‌مندی بین مردم و کارکنان می‌شود.

به گزارش ت، علی ملازاده ظهر امروز در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان همدان اظهار داشت: ارزیابی عملکرد ستاد صیانت استان‌ها سبب ایجاد حساسیت در راستای ارتقای امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در زمینه حقوق شهروندی و تأمی عفاف و حجاب در مردم اطمینان حاصل شود، گفت: این بازرسی‌ها که تاکنون از ۲۳ استان کشور به عمل آمده است به منطور قوت فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی بوده است.

جانشین قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: براساس تأکید وزیر کشور صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف باید مورد توجه ستاد صیانت قرار گیرد و پیگیری این مسائل قوت پیدا کند و در این زمینه ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور توسط ۴۰ تیم مجرب و متعهد بازرسی به عمل می‌آید.

وی افزود: اکنون بهترین وضعیت موجود در زمینه حقوق شهروندی در کشور ۶۰ درصد برآورد میشود در حالی که ارتقای فرهنگ در این مقوله از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر معتمدان نظام و انقلاب است.

ملازاده بیان کرد: مشروعیت و مقبولیت از عوامل دوام و بقای انقلاب اسلامی ایران است و چون نظام ما مردمی و مبتنی بر رأی مردم بوده است و در اعلام حمایت از انقلاب و پشتیبانی از رهبری در ۲۲ بهمن حضور یافتند باید میزان رضایتمندی آنها را نیز مورد توجه قرار داد.

وی گفت: اکنون میزان رضایت مردم از بروکراسی اداری و طولانی شدن مراجعات به ادارات پایین است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی مراقب آستانه تحمل مردم باشند و برای افزاش سطح رضایت‌مندی مردم باید ارائه خدمات را کیفی‌تر کنیم.

جانشین قائم مقام وزیر کشور افزود: با آموزش همگانی مرم باید از حقوق خود اطلاع پیدا کنند و البته در دایره حقوق شهروندی باید حق و حقوقی که مدیران و کارکنان دولت دارند نیز لحاظ شود.

وی عنوان کرد: فعال شدن میز خدمت از سردرگمی مردم در ادارات جلوگیری میکند و همچنین فعال شدن دولت الکترونیک سبب کاهش مراجعه مردم به ادارات می‌شود و این خدمات افزایش رضایتمندی مردم و کارکنان را به همراه دارد.

ملازاده تصریح کرد: در بحث فرهنگ حجاب و عفاف ۲۴ وظیفه برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است که صداوسیما و اداره ورزش و جوانان بیشتر مورد توجه است و متأسفانه وضعیت حجاب در کشور مطلوب نیستو باید اهتمام جدی در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب اقدامات مؤثری داشته است و به طوری که ۹۰ درصد وظایف ناجا در این حوزه آموزشی، فرهنگی، ایجابی و تبلیغاتی بوده است و از طرفی برخی از آزادی‌های یواشکی سازمان یافته را نمیتوان با تذکر ایجابی برخورد کرد و نیاز به فعالیت‌های امنیتی و حراستی است.

جانشین قائم مقام وزیر کشور افزود: حجاب و عفاف با دستورالعمل و بخش‌نامه ترویج نمییابد و باید برنامه آموزشی و فرهنگی انجام شود تا خروجی تحقق عفاف و حیا تبدیل به حجاب شود.

وی گفت: ستاد صیانت کشور به دنبال دخالت در برنامه‌های ادارات نست و از طرفی وزارت کشور مسئول پاسخگویی به وضعیت حجاب و عفاف کارکنان ادارات نیست و باید هر دستگاهی خودش پاسخگو باشد و این وزارتخانه تنها وظایف ذاتی ادارات را پیگیری و نظارت میکند.

ملازاده اظهار داشت: ۳۶ سال در حجاب و عفاف صحبت کردیم و کار عملیاتی انجام ندادیم در حالی که باید برنامه‌های فرهنگی در این زمینه استمرار پیدا کند.

وی بیان کرد: جلسات ستاد صیانت ادارات استانی باید تجمیع شود و موازی کاری و جزیره‌ای اقدام نشود و متناسب با نیازها این جلسات در راستای کاهش ناهماهنگی‌ها، وقت و حقوق شهروندی برگزار شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار