زوج كلاهبردار در يزد دستگير شدند

زوج مسني که با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي و دريافت وجه نقد از خانواده ها به بهانه پرداخت وام، دو ميليارد ريال کلاهبرداري کرده و متواري شده بودند، توسط ماموران پليس آگاهي استان يزد شناسايي و دستگير شدند.
کد خبر: ۶۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد سرهنگ "عليرضا خالقي" رييس پليس آگاهي استان يزد در اين باره گفت: چندي پيش بود که تعدادي از شهروندان با در دست داشتن دستور قضايي به پليس آگاهي مراجعه و از زوج مسني که با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي از آنها کلاهبرداري کرده بودند، طرح شکايت کردند.

 وي ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع، بررسي اين پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري قرار گرفت و تحقيقات اوليه در خصوص اين موضوع آغاز شد.

خالقي افزود: کارآگاهان پليس متوجه شدند اين زوج مسن با تشکيل صندوق قرض الحسنه خانوادگي و پرداخت چندين فقره وام، اعتماد خانواده ها و اقوام را به اين صندوق جلب کرده و با سرمايه دو ميلياردي صندوق، از محل متواري شده‌اند.

رييس پليس آگاهي خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزي ماموران پليس آگاهي، مخفيگاه جديد اين دو متهم شناسايي و زن و شوهر کلاهبردار به هويت "ب.پ" 50 ساله و "م.ط" 55 ساله دستگير و به اداره پليس منتقل شدند.

متهم اصلي پرونده در بازجويي‌هاي خود به افسر پرونده گفت: "از سال 87 اين صندوق قرض‌الحسنه خانوادگي را تشکيل داديم و ماهيانه مبلغ 93 هزار تومان از هر خانواده دريافت مي‌کرديم و چندين مورد هم وام پرداخت کرديم، با توجه به بالارفتن سرمايه اين صندوق من و همسرم وسوسه شديم و تصميم گرفتيم با اين سرمايه به محل ديگري برويم و زندگي جديدي آغاز کنيم".

گفتي است؛ تاکنون در حدود 30 تن از شاکيان اين پرونده با حضور در دادسرا و اخذ دستور قضائي، اقدام به طرح شکايت کرده‌اند ولي تحقيقات بيشتر پليس در اين خصوص ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار