فارس و لهستان در زمینه توسعه اقتصادی و تجاری همکاری می کنند

فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 22 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:رییس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.

جاروسلاو کاچینسکی امروز در دیدار با نائب رئیس و معاون اتاق بازرگانی شیراز که در اتاق شیراز برگزار شد، بیان کرد: دفتر سرمایه گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه گذاری‌های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم‌های ایران، دولت لهستان طرح حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است.
کاچینسکی با اشاره به همکاری‌های مشترک کشور ایران و لهستان اظهارداشت: طرح حرکت به ایران موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از ۲۸ میلیون دلار به حدود ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد .
وی اضافه کرد: ما به دنبال برقراری و ایجاد زمینه‌های همکاری با استان فارس هستیم که این مهم را به صورت همکاری‌های مشترک دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران ادامه داد: لیست کامل اطلاعات شرکت‌های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارایه می‌کنیم تا زمینه‌ همکاری‌ها بهتر و دقیق‌تر مشخص شود.
کاچینسکی با بیان اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست، اعلام کرد: آماده ارایه اطلاعات و همکاری‌های بیشتر و مشترک در زمینه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.
وی تصریح کرد: اواخر تابستان امسال میزبان هیات رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت‌های اقتصادی کشور لهستان به آن‌ها معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار