امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران به جمع حامیان از گونه خرس کمیاب استان فارس پیوست و در کمپین حمایت از گونه خرس قهوه ای عضو شد.
کد خبر: ۶۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 11 July 2015
تابناک فارس به نقل از از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: پس از حضور جمعی از هنرمندان سینمای کشور در کلبه تشکل مردم نهاد موسوم به ' کمینوش کلبه آقا میر ' امین حیایی با گره بر فرش خرسی و امضای کمپین جهانی خرسی به نمایندگی از هنرمندان سینمای کشور حمایت خود را از تنوع زیستی منطقه پاسارگاد اعلام کرد .



این هنرمند کشورمان ابراز داشت: تمام تلاش خود را برای شناساندن این منطقه شکار ممنوع و گونه خرسی به کار خواهم بست و در این زمینه مشارکت سایر هنرمندان کشور را نیز جلب خواهم کرد .

روزبه معینی دیگر بازیگر سینمای ایران در کنار سیامک قدکچیان کارگردان پس از گره بر فرش خرسی حمایت خویش را از این گونه در معرض خطر ابراز داشتند.

همچنین با حضور اعضای انجمن کمینوش پاسارگاد حامی محیط زیست و با هماهنگی وصالی فرماندار شهرستان پاسارگاد و بشیر کشاورز مدیر اداره محیط زیست این منطقه مقدمات ایجاد یک حلقه آبشخور برای گونه خرس در معرض خطر در این منطقه بوجود آمد.

منطقه خرسی زیستگاه گونه در معرض انقراض خرس قهوه ای در شهرستان پاسارگاد و در شمال شیراز قرار دارد .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منو چهر یوسقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
سلام :
متاسفانه بخش عمده و بویژه زستگاه اصلی خرس قهوه ای دقیقا با ییلاق بهاره ایلات باصری و در زمستان محل گله گذران ،چوپانان نایینی و میمه اصفهان ادغام گشته و خواهی نخواهی بر خورد این حیوان در حال نابودی با چوپانان و شگارچیان ایل اجتناب نا پذیر است . واقعا تا دیر نشده باید کاری مفید و فرهنگی ، محیط زیستی واگاهی رسانی و با جوامع محلی در این مورد بحث و گفتگو کرد تا اهمیت خرس زاگرس بر تعدادی دیگر که همیشه دست به تفنگ هستند را نسبت به عدم تیر اندازی به انها را گوشزد و با خیال راحت در زیستگاه خود ادامه حیاط دهند و دغدغه طبیعت دوستان هم برطرف شود . اهمیت این مقوله فوق العاده زیاد است و با حرف تنها عملی نمیشود و باید به محل رفت و اقدام اساسی نمود و الا تلفات خواهیم داشت . دوستدار محیط زیست باشیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار