استاندار تاکید کرد:

لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حمایت از کالای ایرانی

استاندار قزوین بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 23 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی "عصر امروز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری قزوین برگزار شد،با بیان این مطلب،افزود: حمایت از کالای ایرانی تنها به معنای خرید نیست بلکه باید تولیدکنندگان نیز با افزایش کیفیت اجناس تولیدی خود به رونق محصولات داخلی بیافزایند.


استاندار  افزود: باید دولت به رونق تولید داخلی وکاهش قیمت تمام شده کمک کند چون یکی از دلایل توان کم رقابت اجناس داخلی با کالاهای خارجی افزایش قیمت است و متاسفانه ذهنیت مردم نیز که محصول خارجی کیفیت بهتری دارند در این زمینه موثر است.


وی بیان کرد: با فرهنگ سازی و رفتار درست به گونه ای برخورد کنیم که مردم به اجناس داخلی اعتماد کنند تا شاهد افزایش اقبال به کالاهای ایرانی باشیم.


استاندار  اضافه کرد: تا زمانی که یک محصول در داخل مشتری داشته باشد به صورت های مختلف از جمله قاچاق وارد می شود.


زاهدی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم که کدام کالا قاچاق است بسیار دشوار است و باید اطلاعات سیستماتیک را در اختیار مردم قرار دهیم که با مشاهده یک برچسب به اصالت کالا پی ببرند.


وی خاطر نشان کرد: مقابله با کالاهای قاچاق باید با جدیت و اهتمام بسیار زیاد پیگیری شود ولی آنچه که به سلامت مردم مربوط می شود باید با شدت بیشتری با آن برخورد کرد.


وی ادامه داد: لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حتی با برندهای معروف عمدتا تقلبی هستند و مشکلات عدیده ای را برای مصرف کنندگان به وجود می آورند و نباید از آنها به آسانی گذشت.


به گفته استاندار، مقابله قاچاق دام نیز باید با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود چون مشکلات و عوارض بسیاری را برای استان به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: در ارتباط با شعار سال نباید کار موازی صورت بگیرد و در همین راستا باید اعضای این نشست و کمیسیون در حوزه حمایت از کالای ایرانی تنها به بخش مبارزه با قاچاق بپردازند.
استاندار قزوین همچنین گفت: تنوع کالاهای مصرفی در قزوین بسیار زیاد است و می توان با برنامه ریزی برای رونق بخشی بازار کالاهای داخلی اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار