استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی:

آمار دقیق عشایر در برنامه ریزی ها راهگشاست

استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت:آمار و اطلاعات دقیق از عشایر در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها راهگشاست
کد خبر: ۵۸۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در دیدار کرمعلی قندالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان عشایری ایران افزود: عشایر در صورت مهاجرت، بیشتر از روستاییان آسیب می بییند چون با زندگی شهری چندان آشنا نیستند.

این مقام مسئول بیان کرد: باید جامعه آماری عشایر استان به صورت کامل و دقیق جمع بندی شود تا در تصمیم گیری ها منطبق بر واقعیت اقدام کنیم.

استاندار بیان کرد: باید با جامعه عشایر کاملا متفاوت با جامعه شهری و روستایی برخورد کرد چون مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان متفاوت است.

وی اضافه کرد: گاهی یک رفتار کارشناسی نشده جامعه عشایری را میان جوامع شهری و روستایی سرگردان و آشفته می سازد.

استاندار ادامه داد: عمده عشایر استان قزوین در مناطق پرباران حضور دارند و می توان از آنها در تامین علوفه و گیاهان دارویی و حتی در تولید نهال و کشت باغ ها استفاده کرد.

به گفته او، تولید عشایر استان و هم سطح زندگی آنان نیازمند ارتقاست تا از مهاجرت این قشر به شهرها جلوگیری شود.

استاندار با اشاره به ظرفیت کشتارگاه زیاران برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، افزود: همیشه در بازاریابی گوشت تولیدی عشایر مشکل وجود داشته است و باید با تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم و همچنین استفاده از مجموعه های چون مجتمع زیاران برای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی افزود:عشایر استان در حوزه پرورش و تولید دام ظرفیت های زیادی داشته و در سایر حوزه ها نیز باید از توانمندی های آنها بیشتر استفاده کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار