بهمن خسروانی در گفتگو با تابناک:

و جود بیش از ۲ هزار سامانه تردد شمار فعال در سراسر کشور

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۲ هزارو ۲۴۵ سامانه تردد شمار فعال در سراسر کشور وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 26 February 2018

 مهندس بهمن خسروانی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:براساس آمار و اطلاعات سامانه‌های هوشمند تردد شمار، تغییرات تردد، تخلف سرعت و توزین در حال حرکت، در دی ماه ۹۶ تغییرات متوسط تردد ساعتی در دی ماه سال جاری، در ۲ هزار و ۲۴۵ سامانه فعال تردد شمار در سراسرکشور نسبت به ماه گذشته ۴/۹ درصد کاهش داشته است. همین میزان ترددنسبت به ماه مشابه در سال ۹۵ نه درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد:تغییرات متوسط تردد ساعتی ازابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تردد شمار‌های مشابه ۹/۹ درصد افزایش داشته است.

خسروانی میزان متوسط ساعتی تردد بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه امسال را ۶۰ هزار و ۷۲ مورد عنوان کرد و افزود: این میزان تردد نسبت به ماه گذشته ۶/۷ درصد با کاهشروبه رو بوده است. همچنین ساعت اوج تردد در این ماه، ساعت ۱۷ تا ۱۸ جمعه مورخ یکم دی ماه ۹۶ و پرتردد‌ترین روز در این ماه مربوط به پنج شنبه مورخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶ می‌باشد.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت:استان البرز بیشترین میزان تردد ساعتی وسایل نقلیه و استان خراسان جنوبی کمترین میزان تردد را در این ماه داشته است.

وی تصریح کرد:استان کرمانشاه با متوسط ۲۰۰ تردد در ساعت در جاده‌های استان در بازه دی ماه ۹۶، در جایگاه سیزدهم میزان ترددقرار گرفت.

خسروانی اظها داشت: بیشترین میزان تردد ساعتی وسایل نقلیه سنگین در استان البرز و کمترین میزان مربوط به استان کرمان است و استان کرمانشاه با ۴۰ تردد ساعتی در رتبهبیستم تردد وسایل نقلیه سنگین قرار دارد.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گزارش تخلفات عبور و مرور را بدین شرح اعلام کرد که تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور فعال در دی ماه۹۶ برابر با ۹۹۵ دستگاه است که این تعداد در مقایسه با سامانه‌های فعال در ماه گذشته (آذر ۹۶) که برابر با ۹۶۵ دستگاه بوده است، ۳۰ دستگاه بیشتر است. وی عنوان کرد که باتوجه به آمار‌های ثبت شده توسط این سامانه‌های فعال، درصد تغییرات تعداد پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های فعال ثبت تخلف، نسبت به ماه گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته این مسئول:ایننشان از افزایش ۴ درصدی تخلفات رانندگی در تردد‌های ساعتی رانندگان در جاده‌ها در دی ماه دارد. بیشترین میزان این تخلفات در استان البرز و کمترین مربوط به استان اردبیل می‌باشد.

خسروانی همچنین گزارش سامانه توزین درحال حرکت (WIM) را نیز تشریح کرد و ابراز داشت:در ۳۱ دستگاه سامانه فعال توزین در حال حرکت در کشور، در بازه زمانی دی ماه ۹۶، تخلفات اضافه تناژ ثبت شده برابر با ۹۹ هزار و ۳۱ مورد بوده است. همچنین تخلفات اضافهتناژ بالای ۴ تن که در این سامانه‌ها ثبت شده است برابر با ۵ هزار و ۹۳۹ مورد بوده است.

وی گفت:بیشترین تخلفات اضافه تناژ ثبت شده در سامانه‌های فعال توزین درحال حرکت به ترتیب درکلاس‌های تریلر ۱۲ چرخ با ۲۵ هزار و ۲۰۱ مورد تخلف، کامیون ۲ محور سبک با ۲۴ هزار و ۶۵۰ مورد تخلف و در نهایت کامیون ۳ محور با ۱۹ هزار و ۸۴۳ مورد تخلف بودهاست.

خسروانی بیشترین میزان تخلفات اضافه تناژ و تخلفات بالای ۴ تن در دی ماه ۹۶ را مربوط به استان اصفهان و کمترین میزان این تخلفات را مربوط به استان قم دانست. وافزود: کهبا توجه به آمار‌های ثبت شده، سهم استان کرمانشاه در میزان تخلفات اضافه تناژ و تخلفات بالای ۴ تن بسیار کم می‌باشد و خوشبختانه در لیست استان‌های بسیار کم تخلف در زمینه تخلفاتجاده‌ای هستیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار