مظفر نیکومنش نودهی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست وسومین همایش روابط عمومیهای کلانشهرهای کشور در این شهر، اظهار داشت: روابط عمومی، بخشی از فعالیتهای مدیریتی است که وظیفه دیدهبانی و شناخت گروه مخاطبان، به منظور برقراری ارتباطی دو سویه و همچنین تفاهم بین آنان و سازمان را عهده دار است.
وی با بیان اینکه مخاطبان شهرداریها، طیفی به گستردگی تمامی شهروندان شهرها هستند، افزود: تقویت ارتباط بین مدیران و سیاستگذاران شهری و شهروندان گامی استوار برای ساختن شهری توسعه یافته و پیشرو است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: مدیران و متخصصان روابط عمومی با بهرهگیری از مهارتهای ارتباطی، روانشناسی و تبلیغاتی، میتوانند پشتوانه مطلوبی در رابطه با معرفی فعالیت شهرداریها و مهمتر از آن توسعه پایدار و کارآمد کلانشهرها باشند، ولی بدیهی است که این امر مستلزم برخورداری از ارتباطات داخلی مؤثر خواهد بود.
نیکومنش با اشاره به اینکه نقش «ارتباطات شهروندی» در روابط عمومی شهرداریها، در برآوردن مطالبات مخاطبان و ارتقای اثربخشی نظام مدیریت ارتباطی، به منظور افزایش رضایت مخاطبان، امری ضروری است، تصریح کرد: دستیابی به این مهم، فراتر از به کارگیری فنون تبلیغاتی و یا بهرهگیری از تکنیکها و ارتباطات رسانهای است و در وهله نخست، با تقویت ارتباطات انسانی در سطوح درون و برون سازمانی میسر و مقدور میشود.
وی افزود: بازآفرینی ساختار و سازمان اداری روابط عمومی و امور بینالملل در شهرداریها و راهاندازی روابط عمومی الکترونیک باید یک اصل برای شهرداریهای بویژه در کلانشهرها باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: بیشک تعمیق ارتباطات شهرداریها با مردم اصلی مهم در ادامه حیات پویای شهرداریها است که توجه به موضوع «ارتباطات شهروندی» در روابطعمومیها را به امری حیاتی تبدیل کرده است.
نیکومنش با بیان اینکه ارتباطات شهروندی مستلزم ایجاد هماهنگی درون سازمانی تمامی دستگاههای فرهنگی و اطلاعرسانی در شهرداریها و شهرها است، گفت: پیشنهاد میکنم شورای ملی روابط عمومی کلانشهرهای کشور علاوه بر حضور مسئولان روابط عمومی شهرداریهای کلانشهرها، با حضور مدیران روابط عمومی 23 دستگاه خدمات رسان در کلانشهر و مدیران مجموعههای فرهنگی شهرداریها، تشکیل و در نهایت جلسات ملی شورای روابط عمومی کلانشهرها با حضور مدیران روابط عمومی شهرداری کلانشهرها به عنوان رئیس شوراهای روابط عمومی کلانشهرها در 14 کلانشهر کشور و دبیران منتخب نشستهای شورای روابط عمومی در هر 14 کلانشهر و با ترکیب 28 نفره برگزار شود.
وی تاکید کرد: بدون شک اطلاع رسانی شهری با مشارکت همه نهادها و دستگاههای اجرایی خدمت رسان در کلانشهر محقق میشود و این اقدام گامی بزرگ در توسعه اطلاعرسانی و گام نهادن برای تحقق «ارتباطات شهروندی» است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت خواستار راهاندازی شبکه ملی اطلاعرسانی کلانشهرها، شناسایی شهدای اطلاعرسانی کلانشهرهای کشور و برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای رسانه و اطلاعرسانی کلانشهرهای کشور، راهاندازی مرکز جامع مطالعات راهبردی روابط عمومی کلانشهرها، راهاندازی موزه روابطعمومی کلانشهرهای کشور به صورت متمرکز در یک کلانشهر، برگزاری جشنواره ملی « رسانه و روابط عمومیها» با محوریت روابط عمومی شهرداری کلانشهر شد.
نیکومنش با تقدیر از حضور فعال روسای کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی شهرهای استان گیلان، خواستار برگزاری نشستهای فصلی مسئولان کمیسیونهای فرهنگی شوراهای مرکز شهرستانهای گیلان با مدیران فرهنگی گیلان با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و تعامل و همکاریهای دوجانبه و چند جانبه شد.