آجیل شب یلدای کرمانشاه امسال خیلی گران نشده + قیمت عمده انواع آجیل

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارفروشان کرمانشاه گفت: قیمت آجیل شب یلدای امسال کرمانشاه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و فقط در پسته و بادام مقداری افزایش قیمت داشتیم.
کد خبر: ۵۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 19 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی شهبازیاظهار کرد: با ک نزدیک شدن شب یلدا خرید آجیل و خشکبار آغاز شده، اما قدرت خرید برای خرید آجیل چندان بالا نیست.

وی ادامه داد: 280 واحد عمده و خرده فروشی آجیل و خشکبار در این روزها به مردم ارائه خدمات می‌دهند که از این تعاد حدود 70 تا 80 واحد عمده فروشی است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارفروشان کرمانشاه از افزایش نظارت بر واحدهای عرضه آجیل و خشکبار در ایام شب یلدا خبر داد و خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترکی با سایر مراجع نظارتی داریم تا از هرگونه تخلف در بازار جلوگیری شود.

شهبازی عمده تخلفاتی که ممکن است صورت گیرد را گرانفروشی و همچنین عرضه آجیل بی کیفیت و نامرغوب دانست که هر سال با این موارد برخورد می‌شود.

وی مشکل دیگری که هر سال در این ایام پیش می‌آید را فعالیت دستفروشان اعلام کرد و یادآور شد: دستفروشان تحت نظارت هیچ اتحادیه‌ای نیستند و امکان نظارت بر آنها وجود ندارد، اگر مردم از دستفروشان خریدی انجام دهند و تخلفی رخ دهد به هیچ عنوان قابل پیگیری نیست.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار فروشان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت قیمت انواع آجیل در بازار هم افزود: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و فقط قیمت پسته و بادام حدود 20 درصد بیشتر شده است.

شهبازی افزود: اکنون قیمت پسته فندقی 36 هزار و 500 تومان، پسته احمد آقایی 43 هزار و 500 تومان،  پسته احمد آقایی درجه اول 45 هزار و 600 تومان و پسته کله قوچی حدود 59 هزار تومان است.

وی قیمت بادام ایرانی را نیز حدود 60 هزار تومان و بسته به نوع درجه متغییر دانست و تاکید کرد: بادام منقا نیز کیلویی 38 هزار و 500 تا 41 هزار و 500 تومان و همچنین بادام زمینی شمال نیز بین 19 هزار تا 23 هزار و 500 تومان بسته به نوع در بازار به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارفروشان کرمانشاه قیمت فندق پوست دار ایرانی را 40 هزار و 500 تومان، مغز فندق ایرانی را 72 هزار تومان و مغز فندق خارجی را 45 هزار تومان اعلام کرد.

به گفته این مسئول، قیمت برگه زردآلو نیز حدود 16 تا 17 هزار تومان است.

شهبازی عنوان کرد: قیمت انجیر خشک نیز متغیر و از 31 هزار و 500 تومان تا حدود 63 هزار تومان بسته به نوع در بازار به فروش می‌رسد.

وی اظهار کرد: قیمت نخودچی نیز حدود 14 هزار و 800 تومان و کشمش سبز خوب نیز حدود 13 هزار و 200 تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه گفت: تخمه ژاپنی نیز کیلویی 22 هزار و 500 تومان تا 27 هزار تومان و تخمه کدو گوشتی نیز 17 هزار و 500 تومان تا 18 هزار و 500 تومان است.

شهبازی گفت: البته مردم حتما باید به این نکته توجه داشته باشند که این قیمت‌ها مربوط به عمده فروشی است و خرده فروشان مجازند حداکثر تا 12 درصد این قیمت ها را بالا ببرند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار