درختان شیراز در اوج ثمر دهی قطع شده اند!

درخت افکنی به سبب کاهش میزان باروری سعید معصومی به خبرنگار ایرنا عنوان کرد: باغ ۳۲ هکتاری گلها از مجموعه باغ های شمال غرب شیراز و در محدوده باغ های قصردشت و بولوار چمران هست و درختان میوه ای نظیرانار، انگور، سیب گلاب و …در این باغ ها وجود داشت. آ
کد خبر: ۵۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 17 December 2017
** درخت افکنی به سبب کاهش میزان باروری

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید معصومی عنوان کرد: باغ ۳۲ هکتاری گلها از مجموعه باغ های شمال غرب شیراز و در محدوده باغ های قصردشت و بولوار چمران هست و درختان میوه ای نظیرانار، انگور، سیب گلاب و …
در این باغ ها وجود داشت.

** مردم و دیدگاهشان در مورد درختان قطع شده 
معصومی در راستای گلایه های اهالی منصورآباد عنوان کرد: شهرداری شیراز به صورت قانونی ۳۲ هکتار از باغ های این محدوده را به طور رسمی تملک و اعتبار باغ را به مالکین پرداخت کرده هرچند که خیلی از این باغداران نسبت به دریافت وجه خود اقدام نکرده اند.
** مردم و دیدگاهشان در مورد درختان قطع شده یکی از اهالی این محدوده که به گفته خودش با وجود میل باطنی، باغ خود را به شهرداری شیراز واگذار کرده  عنوان کرد: تمام درختان این باغ ها که قطع شده اند کم بارور نبوده و در اوج باروری و ثمردهی بوده اند.
وی که نخواست اسمش فاش گردد درکنار تاکید بر اینکه این باغ تنها مرجع درآمد او و خانواده اش بوده اضافه کرد: حدود شش سال پیش شهرداری شیراز اقدام به خرید برخی از باغ های این محدوده کرد و در ادامه این روند مدیران شهرداری، مابقی اشخاصی را که باغ های خود را واگذار نکرده بودند به انواع روش ها و به دستاویز های متفاوت وادار به فروش باغ های خود به شهرداری کرد و من نیز از آخرین اشخاصی بودم که باغ خود را با وجود میل باطنی و حتی با گرفتن وکیل به شهرداری و با نرخ کمتر از یک پنجم اعتبار حقیقی آن واگذار کردم.
وی دنبال کرد:منبع درآمد غالبا اهالی این محدوده همین باغ ها بوده و با واگذاری این باغ ها و خراب کردن آنان از طریق شهرداری در حال حاضر جمعیت فراوانی بیکار و به مشکلات معیشتی دچار شده اند. 
این باغدار پیشین مدعی شد: در گذشته اکثر از ۳۰ نفر در باغ من مشغول کار بودند.
حبیب کشاورز یکی دیگر از اهالی این محدوده به ایرنا عنوان کرد: شهرداری شیراز حدود ۸۶ هکتار از باغ های محدوده منصورآباد و بولوار چمران را به روش های متمایز و طوری که مالکان را وادار به فروش کرده ،به مالکیت خود در آورده هست .
وی اضافه کرد: شهرداری شیراز از یک ماه گذشته نیز اقدام به خراب کردن باغ ها و قطع درختان کرده به نوع ای که حالا از باغ های پر ثمر و زیبا تنها بیابانی به جا مانده هست.

وی گفته بود:با اقدام شهرداری اکثر از ۲۵۰ نفر که در این محدوده باغدار بوده اند، در حال حاضر بیکار شده اند و علاوه بر این اکثر از دو هزارو ۵۰۰ مجال حرفهی نیز از بین رفته هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار