احداث قطار برقی بین شیراز و صدرا؟

سرپرست شرکت عمران صدرا گفت: این شهر جدید با اجرای طرح قطار برقی به کلانشهر همجوار (شیراز) متصل می شود.
کد خبر: ۵۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 10 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی مویدی روز جمعه افزود: در این راستا، شرکت عمران شهر صدرا میزبان نشستی با هدف هماهنگی مطالعات مسیر قطار برقی این شهر جدید تا شیراز بود. 
وی اظهار کرد: در این جلسه درباره تعیین مسیر و امکان سنجی استفاده از حریم یا خط راه آهن موجود برای قطار برقی صدرا بحث و تبادل نظر شد.
سرپرست شرکت عمران صدرا گفت: در این جلسه که با حضور متخصصان راه آهن و شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد، مقرر شد مشاور قطار برقی صدرا با هماهنگی قطار شهری شیراز و شرکت راه آهن، شیوه های استفاده از ظرفیت راه آهن موجود و یا طراحی خطی به موازات آن را امکان سنجی کند. 
وی اظهار کرد: نقش بارز قطار برقی در تسهیل حمل و نقل و حفظ محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و شرکت عمران شهر صدرا در صدد است با اجرای این طرح گامی دیگر برای رفاه هرچه بیشتر ساکنان شهر صدرا بردارد.
مویدی گفت: در این جلسه، با هماهنگی دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و مدیر مطالعات خط 3 قطار شهری شیراز، زمین مورد نیاز برای گردآوری تجهیزات قطاربرقی شماره 3 شیراز تعیین تکلیف شد.
به گفته وی، در این جلسه مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، مدیرکل مهندسی و تأسیسات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر بهره برداری شرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن استان فارس، مدیر مطالعات خط 3 قطار شهری شیراز، مشاوران طرح قطار برقی صدرا و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران صدرا و کارشناسان مربوطه حضور داشتند.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار