احداث ۲۰۰۰ خانه بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت از جذب ۱۸۰۰ پزشک، ۴۰۰ ماما در خانه های بهداشت و افزایش ۴۲۶ قلم دارو در این مراکز و همچنین پایش طرح تحول بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،با حضور معاون بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرگان گزارش تیم های ارزیاب از نحوه ارائه خدمات بهداشتی، دانشگاه های علوم پزشکی گلستان و بابل مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.

دکتر سیاری در این جلسه گفت: تیم های متخصص ما در محیطی ترین سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حضور یافته و نحوه ارائه خدمات و چگونگی اجرای برنامه های ستاد در آن مراکز را مورد بررسی قرار می دهند و سپس در دفتر روسای دانشگاه موارد را تجزیه و تحلیل می کنند.

وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی در حال تحول است، گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید افزایش دسترسی مردم به خدمات با کیفیت بهداشتی است و همه ما باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در روستاها از لحاظ بهداشتی پوشش کاملی داریم و نیازمند این هستیم این سیستم را به شهرها تعمیم دهیم.
ساخت ۲۰۰۰ خانه بهداشت

معاون وزیر بهداشت بیان داشت: در سال گذشته با کمبود پزشک مواجه بودیم که با جذب ۱۸۰۰ پزشک، ۴۰۰ ماما تهیه ۲۴۰۰ خودرو و با بهبود استاندارد و ساخت ۲۰۰۰ خانه بهداشت و افزودن ۴۲۶ قلم دارو تا حدودی زیادی مشکلات برطرف شده است.

وی بخش عمده ای از عوامل مرگ و میر را بیماری های غیر واگیر دانست و ریشه اصلی آن کم تحرکی، مصرف دخانیات و رژیم غذایی نا سالم عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار