هواشناسی هرگز "دما" را کم و زیاد اعلام نمی‌کند

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه هواشناسی هرگز میزان دما را کم و زیاد اعلام نمی‌کند، گفت: اندازه‌گیری دمای هوا بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود و خطایی در آن صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۵۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 04 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، با اشاره به شبهاتی که گاهی برای مردم رخ می‌دهد که هواشناسی تا چه اندازه میزان گرما را واقعی اعلام می‌کند، اظهار کرد: هواشناسی به هیچ عنوان دما را کم و زیاد اعلام نمی‌کند و در این خصوص به مردم اطمینان می‌دهیم.

وی ادامه داد: هواشناسی از اینکه دما را غیرواقعی اعلام کند، نفعی نخواهد برد.

 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه اندازه‌گیری دمای هوا در شرایط استاندارد و مطابق با تمام دنیا انجام می‌شود، افزود: در این روش دماسنج در فاصله حدود دو متری از سطح زمین قرار می‌گیرد و به وسیله یک پناهگاه از جنس چوب که مسقف است پوشانده می‌شود و دمای هوایی که درجریان است را اندازه می‌گیرد.

زورآوند خاطرنشان کرد: قطعا این دما با آنچه که روی آسفالت، زیر آفتاب و پشت پنجره وجود دارد و برای مردم محسوس است تفاوت دارد، اما قرار نیست دمای نور خورشید اندازه گیری شود، بلکه آنچه که مدنظر قرار دارد دمای واقعی هوا است.

وی اظهار کرد: در تمام دنیا شیوه سنجش دمای هوا همینطور است و ما هم بر اساس استانداردها عمل می‌کنیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه دماسنج ایستگاه‌های هواشناسی را از دقیق‌ترین دماسنج‌ها اعلام کرد که امکان خطا ندارد و یادآور شد: دمایی که قرائت می‌شود، صحیح و بدون کم و زیاد است. 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار