راه اندازی پنجره واحد مجازی گمرک بوشهر

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: برای تسریع در امور تجارت و در راستای توسعه فناوری‌ اطلاعات طرح پنجره واحد مجازی گمرک بوشهر با هدف شتاب در روند صادرات و واردات کالا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 08 June 2015
تابناک بوشهر: احمد پورحیدر در بوشهر با بیان اینکه اکنون 5 گمرک استان بوشهر دارای سامانه جامع گمرکی هستند اظهار داشت: با فعال شدن سامانه اظهار از راه دور فرایند ترخیص و صادرات کالا بدون حضور تجار و بازرگانان انجام می‌شود که روند فعالیت‌های گمرکی را تسریع داده است.

وی با بیان اینکه سامانه اظهار از راه دور در سه مسیر انجام می‌شود تصریح کرد: کالاهای تجاری که در مسیر سبز برای ترخیص قرار دارند از نظر فیزیکی و اسنادی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و کالا در کوتاه‌ترین زمان ترخیص می‌شوند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر به مسیر زرد در راستای ترخیص کالا از گمرک پرداخت و گفت: دراین مسیرتجار در ترخیص کالاهای وارداتی خود به لحاظ  داشتن مدارک و مستندات کافی به صورت فیزیکی بازرسی نمی‌شوند و تنها اسناد موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پورحیدر با اشاره به مسیر قرمز طرح اظهار از دور در گمرکات استان بوشهر بیان کرد: آن دسته از اظهارنامه‌هایی که در مسیر سبز و زرد قرار ندارند با قرار گرفتن در مسیر قرمز در کمترین زمان ، بازرسی‌،  بررسی و ترخیص می‌شوند.

وی، با بیان اینکه پنجره واحد مجازی گمرک بوشهرراه‌اندازی می‌شود گفت: برای تسریع در امور تجارت و در راستای توسعه فناوری‌ اطلاعات طرح پنجره واحد مجازی گمرک بوشهر با هدف شتاب در روند صادرات و واردات کالا راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح سبب تسهیل فرایندها و شتاب گیری در ترخیص کالا بدون حضور تجار در محل می‌شود خاطرنشان کرد: درآینده نزدیک شاهد استقرار پنجره واحد مجازی در گمرک بوشهر هستیم.

پورحیدر با بیان اینکه مدل فیزیکی پنجره واحد تجاری در بوشهر ایجاد می‌شود گفت: علاوه بر استقرارمدل فیزیکی پنجره واحد  تجاری در گمرک بوشهر پنجره واحد مجازی نیز دراین گمرک راه‌اندازی می‌شود.

وی ارتقاء برخی گمرکات استان بوشهر و تجاری کردن آنها برای افزایش رونق تجاری از دیگر برنامه‌های امسال دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار