ارجاع پرونده تروریستهای دستگیر شده در چابهار به دادسرای ویژه زاهدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه تروریستی در چابهار گفت: در این رابطه پنج متهم دستگیر که 2 نفر آنان اتباع بیگانه هستند و به همراه پرونده به دادسرای ویژه زاهدان ارجاع داده شدند.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 23 June 2017
حجت الاسلام علی موحدی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دستگیری 2 نفر از عاملان ترور هشت مرزبان ما در سال 94 گفت: این متهمان جزو گروهک جیش الظلم بودند که اواخر اردیبهشت ماه امسال دستگیر شدند. 
وی ادامه داد: براساس قانون اساسی عضویت در گروهک های تروریستی حکم محاربه را دارد. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده موسسه مالی کاسپین گفت: 105 میلیارد ریال به هزار و 820 نفر از مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین تا کنون در استان پرداخت شده است. 
وی افزود: براساس دستور بانک مرکزی تا کنون به مشتریان موسسه مالی و اعتباری کاسپین تا سقف 200 میلیون ریال پول آنها برگشت داده شده است. 
وی ادامه داد: همچنین براساس دستور بانک مرکزی 10 درصد از پول مشتریان در موسسه کاسپین باقی می ماند تا این افراد مشتری این موسسه به حساب آیند. 
موحدی راد افزود: تا کنون جلسات متعددی با استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار زاهدان در رابطه با موسسه مالی و اعتباری کاسپین برگزار شده است. 
وی بیان کرد: نماینده دادستان در موسسه مالی و اعتباری کاسپین حضور دارد و شکایات مردم را در این رابطه دریافت می کند. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده تصرف در اموال دولتی در منطقه آزاد چابهار گفت: 6 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شدند که برای 2 نفر از آنان قرار منع تعقیب صادر شده است. 
وی با اشاره به پرونده خوراندن اسید به کارمند حراست بهداشت در زابل اظهار داشت: جنایی بودن این پرونده منتفی شده است. 
حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اختلاس در شهرداری زابل گفت: اسفند سال گذشته یک کارمند شهرداری و یک نفر با شغل آزاد در رابطه با این پرونده بازداشت شدند. 
وی افزود: فردی که شغل آزاد داشته در خیابان افرادی را که دنبال پروانه ساخت و ساز بودند شناسایی و به کارمند شهرداری مورد نظر ارجاع می داد و وی بعد از دریافت وجوهی به صورت غیرقانونی برای این افراد پروانه مورد نظر را صادر و پرونده ها را نیز به منظور از بین بردن سابقه به نحوی معدوم می کرد. 
وی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی پرونده ها میزان اختلاس را تا 2 میلیارد ریال ثابت کرده اند. 
وی با اشاره به پرونده قاچاقچی بین المللی «ن.ب» معروف به قورباغه مکران گفت: براساس بررسی های صورت گرفته افزون بر 300 تن مواد مخدر در حساب دفتری وی وجود دارد. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: حساب دفتری این قاچاقچی بین المللی توسط کارشناسان خط دادگستری بررسی و صحت دست خط وی تایید شده است. 
حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: 118 منزل مسکونی از این فرد در کشور شناسایی و 135میلیارد ریال پول نقد نیز توقیف شده است. 
وی ادامه داد: این قاچاقچی سند منازل مسکونی را به نام اقوام خود به ثبت می رسانده است. 
وی با اشاره به پرونده کیشکور خودرو افزود: این متهم در استان گلستان سه هزار شاکی و در سیستان و بلوچستان 500 شاکی دارد. 
وی بیان کرد: به گفته وکیل متهم پرونده، 320 میلیارد ریال از اموال وی شناسایی و توقیف شده است. 
وی خاطر نشان کرد: هفت تا 10 هزار میلیارد ریال میزان کلاهبرداری این فرد تخمین زده شده است. 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده کانون ازدواج آسان گفت: پرونده متهم به دادگاه ارجاع و حکم آن نیز صادر شده است اما متهم به حکم صادر شده اعتراض کرده است. ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار