راه یابی 32 اثر برگزیده به جشنواره رضوی

به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: 32 اثر برگزیده اعضای این کانون از میان 146 اثر رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره پانزدهم رضوی به مرحله کشوری این جشنواره راه‌یافت.
کد خبر: ۴۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 10 June 2017
به گزارش تابناک سمنان، مهدی جمال روز شنبه به ایرنا گفت: با پایان داوری مرحله استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، از 35 اثر رسیده در بخش داستان‌نویسی 7 اثر و از 25 اثر رسیده در بخش شعرسرایی پنج اثر به‌عنوان برتر انتخاب شد.

وی ادامه داد: در بخش کاردستی از 31 اثر رسیده و داوری‌شده در دبیرخانه استانی جشنواره رضوی هفت اثر از 18 اثر رسیده در بخش کتاب‌سازی چهار اثر برتر و از 23 اثر در بخش نشریه‌نگاری نیز پنج اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

جمال با اشاره به اینکه در بخش سرود از هشت اثر رسیده پنج اثر و در بخش پویانمایی از 6 اثر رسیده 2 اثر به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شدند، گفت: در مرحله کتابخانه‌ای این جشنواره، تعداد 762 اثر توسط یک هزار و 216 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان خلق شد که پس از داوری، تعداد 146 اثر برتر به دبیرخانه استانی ارسال و هیات داوران پس از ارزیابی تعداد 32 اثر را به‌عنوان برگزیده انتخاب و برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی جشنواره پانزدهم ارسال کرد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به رشد 15 درصدی آثار اعضای کودک و نوجوان دراین دوره از جشنواره رضوی، خاطرنشان کرد: آثار شرکت‌کنندگان در سه گروه سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال مورد ارزیابی قرارگرفت و یک‌هزار و 216 کودک و نوجوان از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، دانش‌آموزان طرح کانون‌مدرسه و شرکت‌کنندگان بخش آزاد در جشنواره پانزدهم، مشارکت داشتند و جشنواره رضوی در سال 96 نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته‌است.

فروهر معدنی کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری، ادبی و دبیر استانی این دوره از جشنواره‌ی رضوی نیز با اشاره به اینکه پس از دریافت آثار، ابتدا بر اساس نوع اثر و گروه سنی اعضا، تفکیک لازم صورت گرفت و کار داوری آغاز و سپس بخشی از آثار برگزیده‌ی مرحله‌ی استانی برای داوری در مرحله‌ی نهایی به دبیرخانه‌ی مرکزی کارگروه کودک و نوجوان رضوی به تهران ارسال شد، گفت: از مجموع 146اثر رسیده به دبیرخانه استانی که 6 اثر قصه‌گویی، 23 اثر نشریه‌نگاری، 18 اثر کتاب‌سازی و 31 اثر در قالبکاردستی، 25 اثر شعرسرایی و 35 اثر داستان‌نویسی، 6 اثر پویانمایی و 8 اثر سرود را شامل می‌شود، تعداد 32 اثر پس از داوری و ارزیابی نهایی به تهران ارسال ‌شد و اسامی برگزیدگان مرحله‌ استانی به‌زودی اعلام و از آنها در دهه‌ی کرامت قدردانی خواهد شد.

هدف از برگزاری جشنواره رضوی، توسعه مفاهیم دینی و ترویح فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان، پرورش فکر کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به‌ویژه معارف رضوی، توجه به سیره اخلاقی امام رضا(ع) به‌ویژه حکمت، متانت و سخاوت ایشان، ترغیب کودکان و نوجوانان به خلق آثار بدیع و خلاق با محوریت معارف رضوی عنوان شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان 22 مرکز دارد و حدود 30 درصد جمعیت دانش آموزی استان در این مراکز عضویت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار