مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد؛

برنامه‌های همایش ویژه علمی فرهنگی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های همایش ویژه علمی فرهنگی که به مناسبت روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 14 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید سعید سرابی در تشریح برنامه‌های روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار کرد: پاسداشت این روز در سال جاری با چند ویژگی مهم نسبت به گذشته انجام خواهد شد که نخستین و مهمترین آن‌ها همکاری انجمن آثار و مفاخر استان و علاقه‌مندان به این شخصیت برجسته به ویژه دکتر محمد جعفر یاحقی با ما در این مسیر است.

وی افزود: ۲۵ اردیبهشت ماه که روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی است به عنوان روز پاسداشت زبان پارسی ثبت و ضبط شد که مطالبه‌ای از اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به ساحت فردوسی و نیز اندیشمندان و دانشمندان حوزه فرهنگ بود و در همین زمینه برنامه‌هایی محقق شد.

سرابی تصریح کرد: با توجه به قرارگرفتن این روز در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است باید این رویداد را به صورت ویژه‌تر برگزار کنیم و در کنار آن مراسم اعطای نشان فرهنگی هنری فردوسی را در چهارمین گام برگزار خواهیم کرد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مصوبات و جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی نقش داشتند، برگزار شد که در همین راستا سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه فردوسی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن مفاخر فرهنگی از جمله دستگاه‌هایی هستند که برگزاری این همایش را بر عهده گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این مراسم برنامه‌های مردمی هم وجود دارد که در روز ۲۵ اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم متنوع و گوناگون و نیز افتتاحیه کنگره از توس تا نیشابور در شهر مشهد همراه خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار