نماینده مردم فسا باید آب‌هایی که از مرز استان فارس خارج می‌شود را مهار کرده و با تعویض شبکه‌های فرسوده و تکمیل سدهای نیمه‌تمام از هدررفت آب جلوگیری و به فکر ذخیره مناسب آن بود.فارس عقب افتاده است و مشکل اشتغال دارد.
کد خبر: ۴۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 31 May 2015

نماینده مردم فسا با اشاره به خشکسالی‌های اخیر تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در وضعیت موجود از اهمیت بالایی برخوردار است که باید برای آن ردیف خاص در نظر گرفته شود.

دوگانی تصریح کرد: همچنین باید آب‌هایی که از مرز استان فارس خارج می‌شود را مهار کرده و با تعویض شبکه‌های فرسوده و تکمیل سدهای نیمه‌تمام از هدررفت آب جلوگیری و به فکر ذخیره مناسب آن بود.

محمدحسن دوگانی  با بیان اینکه استان فارس در توسعه خطوط ریلی وضعیت مناسب ندارد اظهار داشت: اتصال استان فارس به بنادر دریایی و خطوط ریلی جنوب کشور رونق در سرمایه‌گذاری این استان و پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی را به‌دنبال دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خواستار استفاده از فایناس برای توسعه شبکه ریلی در این استان شد و افزود:در این زمینه باید حمایت از سرمایه‌گذار به‌دور از بروکراسی‌های اداری به عنوان یک اصل اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار تسریع در ساخت آزادراه‌های شیراز - اصفهان و شیراز به بوشهر شد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها نیز استفاده از فایناس ضروری است که باید دولت زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

دوگانی موضوع اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده‌های آنان در استان فارس عنوان کرد و افزود: هنوز آن‌طور که باید و شاید از پتانسیل و ظرفیت‌های استان فارس در عرصه نفت، گاز، صنایع فلزی و غیرفلزی استفاده نشده و این در حالی است که بهره‌برداری مناسب از آن اشتغال پایدار مناسب به‌همراه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس همچنین خواستار ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی شد و گفت: امروز صندوق توسعه ملی باید با توجه به عقب افتادگی استان فارس در صنعت و اشتغال، سهم ویژه‌ای از منابع ارزی را برای توسعه صنعتی استان فارس اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار