شهرداری کرج مانع توسعه بیمارستان کمالی

کد خبر: ۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 10 February 2015
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز با بیان اینکه شهرداری کرج مانع طرح گسترش بیمارستان کمالی شده است،گفت: شهرداری اگر به لحاظ مالی کمک نمی‌کند جلوی کار ما را هم نگیرد.
حمید درفشی در آئین افتتاح دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت: با توجه به ضعف استان در زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی نخستین برنامه گروه مدیریت دانشگاه، تأمین فضاهای مناسب برای ارائه خدمات به مردم بود.
وی با بیان اینکه ما ظرفیت‌های نرم‌افزاری را در استان  دارا هستیم، افزود: نیازمند تأمین سخت‌افزارها هستیم و احداث دانشکده‌های مختلف علوم پزشکی در این راستا است.
درفشی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی البرز 20 دانشجو پذیرش کرده بود ولی دانشکده‌ای برای آنها نداشتیم، تصریح کرد: تا جایی که زمزمه‌های حذف رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی البرز به گوش می‌رسید ولی با رایزنی‌هایی که انجام شد توانستیم فرصتی 6 ماهه بگیریم و در نهایت امروز این ساختمان افتتاح شد.
به گزارش تسنیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به ظرفیت ایجاد شده به واسطه حضور دانشکده‌های پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: حضور دانشکده دندانپزشکی پشتوانه علمی خوبی برای بخش دندانپزشکی در استان است.
وی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در جهت احداث دانشکده داروسازی خبر داد و گفت: 70درصد از صنعت دارویی کشور در استان البرز مستقر است، بنابراین احداث این دانشکده نیاز استان بود که موفق شدیم مجوزش را دریافت کنیم و از سال آینده دانشجوی داروسازی هم پذیرش می‌کنیم.
درفشی ضمن اشاره دوباره به کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان گفت: هیچ منبع مالی به ما کمک نمی‌کند؛ این در حالی است که ما نیازمند 60 الی 70 میلیارد تومان برای گسترش بیمارستان‌های استان هستیم.
وی افزود: در هر بیمارستانی فضای 8 هزار متری را جهت گسترش در نظر گرفتیم که اگر به انجام برسد 600 تا 700 تخت به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود.
درفشی تاکید کرد: با توجه به این افزایش تخت‌های بیمارستانی ضریب ما به هشت دهم درصد می‌رسد در حالی که متوسط کشوری 1.5 است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ البرز به طرح گسترش بیمارستان کمالی کرج اشاره و تصریح کرد: در بیمارستان کمالی کرج در ماه 2 هزار زایمان انجام می‌شود و این مراجعات اغلب به علت تنگدستی افراد صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمکن مالی دارند به دلیل امکانات محدود و اتاق‌های شلوغ هرگز حاضر نیستند زنان و دختران خود را راهی این بیمارستان کنند.
درفشی تصریح کرد: طرح گسترش این بیمارستان را شروع کردیم ولی شهرداری کرج جلوی کار را گرفته است و من همین جا از شهرداری می‌خواهم اگر به لحاظ مالی کمک نمی‌کند جلوی کار ما را هم نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار