رحمانی موحد:

ایجاد نمایندگی گردشگری ایران در ۱۶ کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری، نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری کشور در ۱۶ کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 29 May 2015
به گزارش مهر، مرتضی رحمانی موحد در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به دنبال اجرای برنامه هایی با هدف جذب بیشتر گردشگر است.

وی افزود: بر همین اساس با هدف گذاری مشخص بر اساس مطالعات مدون ۴۰ کشور را در سه گروه با اولویت یک، دو و سه مشخص کردیم تا زمینه حضور گردشگران از کشورهای همسایه، اروپایی، آسیایی و آمریکایی را افزایش دهیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله برنامه های جذب گردشگر را فعال سازی نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری برشمرد و گفت: این طرح تاکنون در ۹ کشور به اجرا درآمده است.

به گفته رحمانی موحد بر اساس برنامه ریزی مدون تا پایان سال جاری تعداد کشورها به ۲۵ مورد افزایش خواهد یافت تا با ایجاد نمایندگی ها زمینه راه اندازی تورهای ایرانگردی و تعامل بیشتر با بخش خصوصی فراهم شود.

وی در عین حال تاکید کرد: این نمایندگی ها وظیفه معرفی ظرفیت های گردشگری و ایجاد تعامل با کشورهای مقیم، اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی بین المللی و ارتباط با شرکت های گردشگری را برعهده دارند و در راستای فراهم سازی تسهیلات برگزاری برنامه های مرتبط با گردشگری مشارکت می کنند.

این مسئول در خصوص توسعه برنامه های گردشگری مشترک با کشور جمهوری آذربایجان به دلایل سفر اتباع آذری به کشور اشاره کرد و گفت: اغلب اتباع آذری به بهانه درمان و دریافت خدمات پزشکی به ایران سفر می کنند و ضروری است از دخالت افراد غیر متخصص و دلالان در این حوزه ممانعت شود.

رحمانی موحد با تاکید به اینکه زیارت و گردشگری سلامت دو مقوله قابل توجه در جذب گردشگران آذری است، اضافه کرد: زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات مناسب در مناطق مرزی از جمله استان اردبیل فراهم شده است.

وی از ایجاد نمایندگی گردشگری در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: در قالب این نمایندگی زمینه خدمات رسانی مناسب تر برای گردشگران فراهم خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حجم ترددها در پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود:‌ با ساخت ترمینال و تجهیز امکانات ورود و خروج مسافران با سهولت انجام می شود و در عین حال انتظار می رود بخش خصوصی به توسعه گردشگری سلامت در این شهرستان مرزی کمک کند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار