رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی

برگزاری انتخابات الکترونیکی در 6 شهر آذربایجان شرقی/ تایید صلاحیت 44 نفر از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه انتخابات در 6 شهر بزرگ استان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای نیز تا این لحظه درمجموع 44 نفر صلاحیتشان پذیرفته‌شده و در روز 29 اردیبهشت برای کسب 2 کرسی استان به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۴۰۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 11 April 2017
سعید شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، در خصوص آخرین آمار انتخابات پیش رو در استان، بابیان اینکه تعداد کل داوطلبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی 14 هزار و 31 نفر است، اظهار داشت: از این تعداد 2 هزار و 434 نفر مربوط به حوزه شهری و 11 هزار و 597 نفر مربوط به حوزه روستایی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد کل داوطلبان زن 416 نفر و داوطلبان مرد 13 هزار و 615 نفر است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 165 نفر مرد و 269 نفر زن در حوزه شهری و 157 نفر زن و 11 هزار و 450 نفر در حوزه روستایی مرد نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه هیئت های اجرای در حال حاضر مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند، گفت: لیست پذیرفته‌شدگان تا دو روز آینده نهایی شده و به هیئت های نظارت ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد کرسی‌های انتخابات شوراهای اسلامی در استان، در حوزه روستایی 6 هزار 451 کرسی و در حوزه شهری 330 کرسی است که مجموعاً 6 هزار و 781 کرسی خواهد بود که کاندیداهای شورهای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

شبستری در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی به‌صورت الکترونیک در استان، بیان کرد: انتخابات الکترونیکی در 6 شهر مراغه، بناب، مرند، اهر، میانه و شهر جدید سهند برگزار خواهد شد که البته همزمان با برگزاری انتخابات الکترونیک، انتخابات به‌صورت دستی نیز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما برای شعب اخذ رأی انتخابات شوراها، به‌صورت اولیه 3 هزار و 522 شعبه است که یک هزار و 443 نقطه شهری و 2 هزار و 79 روستایی تعداد شعب خواهد بود و به عبارتی دیگر انتخابات در 62 شهر و 2 هزار و 9 روستای استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، در خصوص زمان‌بندی تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان، افزود: از روز 22 فروردین همزمان با ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری، هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل خواهد شد و هیئت‌های اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات و تعیین صندوق‌ها در حوزه ریاست جمهوری برای استان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

شبستری، در خصوص وضعیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، گفت: در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای نیز تا این لحظه  19 نفر از حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه  مراغه - عجب‌شیر و درمجموع 44 نفر صلاحیتشان پذیرفته‌شده و در روز 29 اردیبهشت برای کسب 2 کرسی استان به رقابت خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار