میزان خسارت برف اخیر به باغداران

کد خبر: ۴۰۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 04 April 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، احمد شهریار عصر امروز در بازدید از باغات مشگین‌شهر اظهار کرد:  با وجود بارش برف و سرمای هوا خوشبختانه بارش برف 3 روز اخیر خسارت چندانی به باغات میوه شهرستان مشگین‌شهر وارد نکرده که این امر خوشحالی کشاورزان و باغداران منطقه را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر به کارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی بیان کرد: رعایت موارد توصیه شده توسط باغداران و زارعان منطقه سبب می‌شود تا شاهد کمترین خسارت در این بخش باشیم و ضروری است تا این موارد به صورت کامل عملیاتی شده و از خسارت به باغات منطقه جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: بارش برف در شهرستان سبب افت دما تا منفی 3 درجه در شهرستان مشگین‌شهر شده بود که این دما در اغلب مناطق شهرستان متعادل‌تر از این بوده و همین امر سبب شده تا خسارت چندانی به باغات میوه شهرستان وارد نشود.

شهریار با بیان اینکه خوشبختانه در باغات سیب، انگور، هلو و شلیل خسارت قابل مشاهده‌ای نداریم، تصریح کرد: برخی از محصولات هسته‌دار نظیر زردآلو در سطح شهرستان تا حدودی خسارت دیده‌اند که این خسارتها نیز عمده نبوده و خوشبختانه باغداران در این حوزه متضرر نشده‌اند.

وی با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افت نسبی دما در سطح منطقه افزود: توصیه می‌شود بین ساعت 4 تا 7 صبح باغداران منطقه در باغات خود حضور یافته و حداکثر تلاش خود را برای ایجاد پوشش ابرمانند و دود و مه با هر وسیله‌ای که امکان دارد اعم از کاه و کلش و شاخ و برگ درختان انجام دهند تا با این امر دمای باغ را تعدیل کرده و از سرمازدگی باغات جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به سطح زیر کشت باغات میوه در شهرستان اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر 14 هزار هکتار باغ میوه دارد که از این مقدار بیش از 3 هزار و 200 هکتار آن را باغات میوه هسته‌دار تشکیل می‌دهد که تلاش و جدیت بر این است تا با تمهیدات و توصیه‌های لازم و همکاری باغداران جلوی وارد شدن خسارات به این باغات را بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار