رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر شیراز گفت:امید داریم که تا پایان شورای چهارم این کار بزرگ محقق شده و آن‌گونه که شورا می‌گوید 16 هزار هکتار و یا به قول شهرداری 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شود.حق‌نگر ابراز داشت: اگر این خدمت بزرگ محقق شود، آن جایگاهی که برای شیراز به‌عنوان شهر گل‌وبلبل و چهارفصل مطرح بوده است، دوباره احیا می‌شود.
کد خبر: ۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 27 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد حق‌نگر گفت: در حال حاضر 20 هکتار درخت کم آب‌بر پائولونیا در چهار نقطه شهر شیراز اعم از سمت گویم، در جنوب شهر نزدیک تصفیه‌خانه و در غرب کاشته شده و موضوع در حال بررسی است که در صورت مثبت بودن آزمایش‌ها در کل شهر از این ‌گونه استفاده شود.

وی افزود: با توجه به مفاد و بندهایی از برنامه پنجم که تأکید کرده کل ارتفاعات پیرامونی شهرها باید به شهرداری واگذار شود، این موضوع به جد توسط شورا و شهرداری دنبال می‌شود.

این عضو شورا ادامه داد: در جریان اجلاس روسای شوراها و شهرداران مراکز استان‌ها مقرر شد موضوع واگذاری ارتفاعات به شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه کشور نیز گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع بودجه 50 میلیارد تومانی اختصاص‌یافته که ابتدا فضای سبز ارتفاعات احداث و در کنار آن، مراکز گردشگری و تفریحی نیز ایجاد شود.

حق‌نگر اضافه کرد: در حال حاضر احداث فضای سبز، جاده‌سازی و ایجاد مسیر دسترسی انجام‌شده و در کوه‌های شمال شیراز و بام شیراز که به چمران مشرف است، فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: امید داریم که تا پایان شورای چهارم این کار بزرگ محقق شده و آن‌گونه که شورا می‌گوید 16 هزار هکتار و یا به قول شهرداری 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شود.

حق‌نگر ابراز داشت: اگر این خدمت بزرگ محقق شود، آن جایگاهی که برای شیراز به‌عنوان شهر گل‌وبلبل و چهارفصل مطرح بوده است، دوباره احیا می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار