میزان بیکاری در گیلان چقدر است؟

تابناک گیلان / در این طرح آمار گیری که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان از آن می دهد که نرخ بیکاری اسفند ۹۵ در استان گیلان نسبت به سال قبل ۵ درصد و نسبت به پاییز گذشته نیز سه درصد افزایش یافته است. ولی نرخ بیکاری کلی استان گیلان تنها ۳دهم درصد افزایش یافته و به ۱۱٫۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 15 March 2017
تابناک گیلان / در این طرح آمار گیری که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان از آن می دهد که نرخ بیکاری اسفند ۹۵  در استان گیلان نسبت به سال قبل ۵ درصد و نسبت به پاییز گذشته نیز سه درصد افزایش یافته است. ولی نرخ بیکاری کلی  استان گیلان تنها  ۳دهم درصد افزایش یافته و به ۱۱٫۳ درصد رسیده است.

در این گزارش نرخ بیکاری اسفند ماه  در استان گیلان ۱۴٫۵ درصد اعلام شده است و میزان مشارکت اقتصادی نیز ۳۸٫۲ درصد اعلام شده است.

گفتنی است  طبق گزارش مرکز آمار ایران در ۱۲ ماهه سال ۹۵ استان گیلان با ۱۱/۳ درصد نرخ بیکاری رتبه بیست و یکم بالاترین نرخ بیکاری کشور را بخود اختصاص داده است. میانگین بیکاری کشور در سال ۹۵ معادل ۱۲/۴درصد اعلام شده است. ‎

گفتنی است طبق تعریف مرکز آمار ایران تمام  افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعتکار کرده و یا بنا به دلایلی ب بهطور موقت کارشان را ترک کرده  باشند، شاغل محسوب می شوند.

 

بیکاری

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار