مدیر مرکز عملیات و بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

سال گذشته سه نفر در حوادث چهارشنبه سوری در قزوین جان باختند

مدیر مرکز عملیات و بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در قزوین ۶۵ نفر مصدوم شدند و سه نفر جان باختند.
کد خبر: ۳۹۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مهدی سلیمانی در نشست با خبرنگاران که در دانشکده پرستاری قزوین برگزار شد گفت:همه باید با دادن هشدارهای لازم مردم را از حوادثی که در سالهای قبل رخ داده و صدمات جبران ناپذیری به افراد وارد کرده آگاه کنیم تا مراقب رفتارهای پرخطر خود باشند.

وی بیان کرد: در سال گذشته از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه ۹۲ مورد حادثه به اورژانس گزارش شد که ۸۳ آیب دیده مرد و ۹ نفر زن بودند.

سلیمانی اضافه کرد: در سال قبل سه نفر جان خود را در حوادث چهارشنبه آخر سال از دست دادند و ۶۵ نفر نیز در بیمارستانها درمان شدند که همه افراد در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بودند.

وی گفت: در حوادث سال قبل ۴۰ نفر دچار سوختگی شدید شدند و ۱۶ مورد به دلیل پارگی ناشی از موج انفجار نیز به اورژانس مراجعه کردند.

مدیر مرکز عملیات و بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین  اظهارداشت: بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه آخر سال معمولا دست افراد و پس از آن چشم است که ۴۴ درصد دست و ۳۰ درصد چشم آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: با ثبت ۴۳ درصد آسیب دیدگی افراد شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی در سال قبل بودیم و امسال امیدواریم با دادن هشدارهای لازم از بروز حادثه در این روز جلوگیری کنیم.

خانواده ها را با پیامدهای استفاده از مواد آتش زا آشنا کنیم

سلیمانی در ادامه گفت: با فرهنگ سازی به کمک رسانه ها باید آموزشها و هشدارهای لازم را به خانواده ها منتقل کنیم تا حوادث این روز به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیشتر حوادث آتش سوزی در تقاطع ها، حاشیه شهر، مناطق باراجین و هفت سنگان رخ داد و امسال با استقرار اکیپها تلاش می کنیم در صورت بروز حادثه با سرعت بیشتری عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار