مدیر عامل شرکت توانیر گفت: با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق، تابستان امسال مشکلی در تولید و توزیع برق وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵ 26 May 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما:مدیر عامل شرکت توانیر، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در شیراز با بیان این که 32 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد گفت: با صرفه جویی 2هزار مگاواتی انرژی توسط مشترکین، تابستان امسال مشکلی در تولید و توزیع برق به وجود نخواهد آمد.

کردی با بیان اینکه بالاترین پیک مصرف برق، مربوط به ماه های تیر و مرداد است تاکید کرد: مردم می توانند با حذف مصارف غیر ضروری و خودداری از به کارگیری وسایل پرمصرف در ساعات پیک انرژی، مانع خاموشی ها شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: پارسال پیک انرژی کشور 48 هزار و 700 مگاوات بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به 51 هزار مگاوات برسد.

کردی از کاهش 6 درصدی اتلاف انرژی در نیمه دوم سال 93 در شبکه توزیع و انتقال برق کشور خبر داد و افزود: کاهش میزان اتلاف انرژی به زیر 10 درصد، از مهمترین اهداف صنعت برق کشور است.

وی اتلاف انرژی را در بخش توزیع در ابتدای سال 93 شانزده درصد و در پایان سال 12 و 8 دهم در صد اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش می شود این کاهش تا 5 سال آینده، تک رقمی شود.

مدیر عامل شرکت توانیر به میزان تولید برق در کشور هم اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال 270 میلیارد کیلو وات ساعت برق در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال این میزان 5 درصد افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار