کرمانشاه قابلیت های ویژه ای برای جذب گردشگر را دارد

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از قابلیت های ویژه ای برای جذب گردشگر برخوردار است.
کد خبر: ۳۸۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 05 March 2017


به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در جلسه گردشگری استان افزود: با توجه به مجموع اقدامات انجام شده خوشبختانه قدرت خرید مردم و هزینه مردم برای انجام سفرها افزایش یافته که ما نیز وظیفه داریم سهم بیشتری از این مسافرت ها را به سمت استان کرمانشاه سوق دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ایران به لحاظ داشتن شرایط خاص جغرافیایی و وجود زیارتگاه های زیارتی، مردم در ایام نوروز رفتن به سفر را در برنامه های خود دارند، اظهار داشت: مردم به شهر مشهد مقدس و همچنین به شهرهای جنوبی و شمالی کشور در این ایام، سفرهای گسترده ای دارند که با توجه به این حجم از سفرها با انجام یکسری کارهای ابتکاری و فراهم ساختن بسترها و معرفی جاذبه ها نسبت می توان به جذب بیشتر گردشگر و مسافر نوروزی برای استان اقدام کرد.

وی بیان داشت: منطقه غرب ایران به ویژه استان کرمانشاه به لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و باستانی جذابیت های زیادی برای پذیرش مسافر دارند و به نوعی غذا و شیرینی کرمانشاه در کشور برند خاصی دارد که همه اینها می تواند برای گردشگر جهت سفر به استان کرمانشاه با اهمیت و موثر باشند.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از مزیت های مهم برای سفر به مناطق غربی کشور را نزدیکی استان های این مناطق به یکدیگر عنوان کرد و گفت: زمانی که مسافر از مرکز یا شمال و جنوب کشور قصد عزیمت به مناطق غربی را داشته باشد به لحاظ نزدیکی استان های غربی با یکدیگر می توانند به عنوان توریست منطقه سفرهای خود را دنبال کنند.

دکتر رازانی در ادامه با یادآوری افزایش قدرت خرید مردم و اشباع شدن دیگر استان ها در جذب گردشگر و وجود زیرساخت های مهم گردشگری در استان کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه دارای جاذبه های فوق العاده ای در زمینه گردشگری و تاریخی است که می توان با شناسایی و معرفی این جاذبیت ها در راستای جذب بیشتر مسافر و گردشگر که می تواند در زمینه رونق اقتصادی برای استان موثر باشد، اقدام کرد.

استاندار کرمانشاه دستیابی به آماری دقیق در جهت انجام سفرهای نوروزی به استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دستگاه های ذیربط باید به اطلاعات و آمار دقیق در جهت پذیرش مسافر به استان در ایام نوروز دسترسی پیدا کنند تا برای سال های آینده با برنامه ریزی بهتری به انجام وظیفه بپردازند.

وی همچنین خواستار انجام نظرسنجی برای رضایتمندی مسافرین در سفر به استان کرمانشاه در ابعاد مختلف شد و گفت: در این نظر سنجی باید قید شود که آیا مسافرین با توجه به اقدامات انجام شده در سفر به استان کرمانشاه رضایتمندی دارند و آیا برای سال های این استان را همچنان در سفرهای گردشگری خود انتخاب می کنند؟

استاندار کرمانشاه در ادامه بر ضرورت معرفی جاذبه های مختلف استان در شبکه های سراسری و رسانه ها و حتی شبکه های دیگر استان ها تاکید کرد و افزود: دستگاه ذیربط موظف است که یک برنامه و انیمیشن با کیفیت بسیار بالایی با معرفی تمام جاذبه های ویژه استان در تمامی زمینه تهیه و پخش کند لذا باید تلاش شود که استان کرمانشاه همواره در شبکه های ملی و رسانه ها مورد شناسایی بیشتر قرار گیرد.

دکتر رازانی همچنین بر پاکیزگی نظافت و ساماندهی و ایجاد فضایی زیبا در ورودی های شهر کرمانشاه تاکید کرد و گفت: شهرداری کرمانشاه موظف است به سرعت علاوه بر زیبایی شهر، در راستای ایجاد برنامه های موثر جهت ایجاد تحول و زیبایی در وروی های شهر کرمانشاه یعنی محور اسلام آباد و سنندج و همدان به کرمانشاه اقدام کند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی کشتی در کرمانشاه گفت: تجربه برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه که در واقع یک حرکت بی نظیر بود باعث شد که در سراسرکشور و حتی خارج از کشور بارها نام کرمانشاه به نیکی برده شود.
وی بیان داشت: رییس جمهور روز گذشته در جمع ورزشکاران از شخصیت مردم کرمانشاه تجلیل کرد و این شخصیت برتر مردم کرمانشاه را به رخ جهانیان کشاند و این یک اتفاق بسیار بزرگ و ارزشمند برای ما بود.

وی در پایان بر استمرار جلسات گردشگری استان بعد از ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: ستاد خدمات سفر باید در نیمه اول سال آینده همچنان و به صورت مستمر برگزار شود تا برای شناسایی ظرفیت ها و انجام برنامه های تحول ساز در بخش گردشگری استان اقدامات موثرتری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار