عضو خبرگان رهبری با محکوم کردن جنایات اخیر وهابی‌ها در عربستان، وحدت جامعه اسلامی و یک‌صدا شدن تمام مسلمانان بر علیه استکبار، آل‌سعود و صهیونیست‌ها را خواستار شد.
کد خبر: ۳۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 24 May 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در مراسم گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه در جهرم، گفت: جامعه اسلامی باید یک صدا بر علیه استکبار، صهیونیسیم و آل سعود خائن شعارهای کوبنده را فراموش نکند و آنهایی که ادعای خادم حرمین بودن دارند، رسوا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ظلم و تجاوزهای مدعیان حامی حقوق بشر در کشورهای مسلمان‌نشین حساسات هر فرد مسلمان را جریحه‌دار کرده و آنچه نسبت به ظلمان وظیفه داریم انکار قلبی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در این راستاست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری مسئله امر به معروف و نهی از منکر را جنبه دیگر طاعت عنوان و اضافه کرد: خداوند امت اسلامی را به خاطر این دو شاخصه ستوده است و چنانچه تعطیل شود تمام معنویت ما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نباید این مسئله مهم به دلیل این‌که خودمان عامل نیستیم ترک شود و چنانچه با شیوه‌های گروهی و عالمانه عمل شود این مهم نیز نتیجه می‌دهد.

دستغیب تصریح کرد: وظیفه مومنان است که آمر به این فریضه الهی بوده و خود نیز به آن عمل کنند زیرا هدف امام حسین(ع) در جریان نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و مسئولان نیز وظیفه دارند تا زمینه‌های توسعه و گسترش معروف را فراهم کرده و جلو رشد منکر در فضای جامعه را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حیات طیبه نتیجه بندگی و اطاعت خدا بوده و در راستای آن انسان جاودانه می‌شود، گفت: حیات طیبه حاصل طاعت خداوند متعال بوده که به هر کس عطا نمی‌شود و طاعت نیز دو بُعد فردی و اجتماعی دارد و در احادیث و اخبار نحوه این ارتباط با خداوند متعال به تصویر کشیده شده است.

وی هم‌چنین نام‌گذاری دارالمومنین جهرم به شهر امام حسین(ع) را شایسته این دیار دانست و با اشاره به وجود عالمان فرهیخته در این شهرستان، گفت: چهره‌های نورانی همچون حضرات آیات سیدعبدالحسین نجفی لاری، سیدابراهیم حق شناس، سیدحسین آیت اللهی، شب زنده دار، شریعتمداری از مفاخر فارس و حوزه‌های علمیه بودند که باعث روشن کردن چراغ هدایت در این منطقه شدند و یاد و خاطره یک هزار و 200 شهید گلگون کفن این شهرستان که در دوران دفاع مقدس برای حفظ اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، را نیز باید گرامی داشت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به وجود چهار هزار محصل قرآن کریم در سراسر شهرستان جهرم اشاره کرد و آن را نتیجه تلاش‌های علما و فرزانگان این شهر دانست.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
برچسب ها: آل سعود ، آل سعود ، یمن ، دستغیب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار