اختتامیه اولین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در یاسوج

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ۲۰ متن برای حضور در جشنواره تئاتر بچه های مسجد به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد.
کد خبر: ۳۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 25 February 2017
اختتامیه اولین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم شامگاه شنبه با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور و مسئولان استانی در یاسوج برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ۲۰ متن برای حضور در جشنواره تئاتر بچه های مسجد به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج ارسال شد.

شریف اسلامی افزود: از این تعداد ۹ اثر پس از بررسی به جشنواره راه یافته و با حضور داوران جشنواره ارزیابی شدند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری در مردمی کردن تئاتر بیان داشت: :۹۰ درصد از شرکت کنندگان در جشنواره از پرورش یافتگان حوزه هنری هستند.

اسلامی احیای تئاتر و ایجاد زمینه و بستر مناسب و شکوفایی هنرمندان این عرصه را از جمله ویژگی های جشنواره دانست و افزود: در گذشته زیرساختی برای اجرای تئاتر دراستان وجود نداشت اما تئاتر مردمی داشتیم ولی امروزه سالن و فضای مناسب داریم و تئاتر مناسب و مردمی نداریم.

وی با بیان اینکه تماشاگر اصل مهم تئاتر است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه راه تئاتر و تماشاگر از هم جدا شده است و حوزه هنری برای مردمی کردن تئاتر و بازگشت مخاطبین به سالنهای تئاتر تلاش می کند.

اسلامی افزود: باید شکاف به وجود آمده میان مردم و تئاتر از بین برود.

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهداف مهم جشنواره تئاتر بچه های مسجد گفت: نزدیک کردن مخاطبان به تئاتر و مردمی کردن این هنر با محتوای ارزشی از اهداف این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار