آیت الله نوری همدانی:

افزایش سن جمعیت کشور فاجعه و مصیبتی بزرگ است

مقدمه افزایش نسل، تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده در سن مناسب است و البته این امر به نوبه خود مقدمات دیگری مانند تامین شغل، مسکن و درآمد کافی را می‌طلبد.
کد خبر: ۳۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 23 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جمع گروهی از کارشناسان و مبلغان موضوع افزایش جمعیت اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته»؛ پس هر کسی که چیزی تحت اختیار و قدرت او قرار گرفته، مسئولند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در 10 نقطه از صحیفه نور به این حدیث نبوی اشاره داشته اند که نشان از اهمیت موضوع است افزود: طلاب حوزوی می‌توانند در زمینه تبلیغ برای افزایش جمعیت پیشگام باشند ولی لازم این امر آن است که ابتدا مقدمات ضروری توسط مقامات و مسئولان ذیربط فراهم شود.

این استاد درس خارج حوزه تأکید کرد: مقدمه افزایش نسل، تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده در سن مناسب است و البته این امر به نوبه خود مقدمات دیگری مانند تامین شغل، مسکن و درآمد کافی را می‌طلبد.

وی با بیان این مطلب که پرداختن به موضوع جمعیت فقط منحصر در تبلیغ روحانیون نیست؛ ابراز داشت: دولت نقش بسزایی در این موضوع داشته و در مباحث گوناگون که با هم دخیل هستند، باید ورود پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساخت: چنانچه جوانان مسکن و شغل و درآمد کافی داشته باشند به آسانی می‌توان آنها را نسبت به تشکیل خانواده و فرزندآوری تشویق کرد، به همین دلیل لازم است همه نهادهای ذیربط وظایف خود را به درستی انجام دهند و طلاب هم به تبلیغ موضوع بپردازند.

این مرجع تقلید افزایش سن جمعیت کشور را فاجعه و مصیبتی بزرگ دانست و تصریح کرد: ازدواج دیرهنگام و مزاحم دانستن فرزند، از مشکلاتی است که امروز گریبانگیر جامعه شده و باید در رفع آن به تبلیغ بپردازید.

وی با اشاره به موضوع حجاب، بیان داشت: لازم است موضوع عفاف و حجاب را از یکدیگر جدا کنیم زیرا همه زنان جامعه ما عفیف هستند و مشکل بدحجابی را باید به روشی فرهنگی کرد.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشت: مسئولان و نهادها باید تشریک مساعی کرده و همه با هم برای حل معضلات ورود پیدا کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار