معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:

مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا تاریخ بخواند

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران اهل جنگ لفظی نبوده، و مبارزه با آمریکا را اصولی شروع کرده و اصولی ادامه می‌دهد، مبارزه با آمریکا یعنی رشد تکنولوژی و هوافضا و همچنین گوش دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۳۷۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قمی در مراسم سالروز سی و هشتمن پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین‌العابدین(ع) واقع در چهارراه سجادیه قم  برگزار شد، اظهار داشت: قرن بیستم را به نام علم و فناوری نام‌گذاری کردند که نسبت به قرون دیگر دو تفاوت اساسی دارد.

وی افزود: بشر در قرن بیستم نسبت به همه قرن‌های گذشته پیشرفت کرده و به همان میزان هم جرم و جنایت کرده است که اگر بخواهیم آن‌ها را در دو کفه ترازو بگذاریم و با قرون دیگر بسنجیم باید بگوییم قرن بیستم یک‌سو و قرون دیگر در یک‌سوی دیگر قرار دارد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بابیان نمونه‌هایی از جرم و جنایت بشر در قرن بیستم، تصریح کرد: جنگ ویتنام، جنگ جهانی دوم، تولید بمب‌های هسته‌ای و به‌کارگیری آن در جنگ‌های مختلف، ازجمله جنایت‌هایی بوده که بشر در قرن بیستم انجام داده است.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین و فاجعه قدس که یک ملتی را آواره کردند ازجمله جنایت‌های دیگری بوده که در این قرن اتفاق افتاده است، ازاین‌رو قرن بیست و یکم را به نام علم و ایمان نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: اگر پدر و مادرها تربیت معنوی را نسبت به فرزندان خود انجام ندهند درواقع از پدر و مادری استعفا داده‌اند.

وی بابیان اینکه گفتمانی که در قرن بیستم در سراسر جهان حاکم بود گفتمان لیبرالیسم و سوسیالیسم بود، بیان کرد: غیرازاین دو گفتمان، دیگر گفتمانی در قرن بیستم وجود نداشت ولی در دهه پایانی این قرن گفتمان سوسیالیسم به موزه فرستاده شد و یک گفتمان سوم دیگری به نام اسلام به وجود آمد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: کرامت، هم در درون خودش عدالت دارد و هم در منطق و اعتدال، به همین دلیل بشر تشنه چنین گفتمانی است.

وی بابیان اینکه استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعار ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: آن آزادی که به تفکر لیبرالیسم بیان می‌شود آزادی سلبی بوده و هدف این آزادی به‌سوی ناکجاآباد است.

قمی عنوان کرد: در گفتمان کرامت قرآنی انسان آزاد بوده و آزادی در آن جنبه ایجابی دارد نه سلبی، ازاین‌رو آن چیزی که اسلام تحویل می‌دهد انسان آزاده بوده که سنبل آن، فردی به نام اباذر است.

وی بابیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری قابل‌مقایسه نیست، عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی را با انقلاب فرانسه مقایسه کنیم می‌بینیم که در 20 سالگی انقلاب فرانسه هیچ اثری از برادری و برابری که شعارشان بود وجود نداشت، اما انقلاب جمهوری اسلامی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی خود با همان منطقی که از قبل داشته رشد کرده است.

معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی این بوده که مکتب تشیع امروز در دنیا رو به رشد است، و همچنین می‌بینیم که تشیع بعد از انقلاب ازلحاظ کمی و کیفی رشد عظیمی کرده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا فردی بی‌تجربه است، تصریح کرد: آقای ترامپ در برخورد با مسئله ایران و تشیع کاملاً بی‌تجربه بوده که این بی‌تجربگی علیه او خواهد بود همان‌طور که با مکزیک و استرالیا دیدیم.

قمی بابیان اینکه مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا باید تاریخ بخواند، یادآور شد: ملت ایران اهل جنگ لفظی نبوده، و مبارزه با آمریکا را اصولی شروع کرده و اصولی ادامه می‌دهد، مبارزه با آمریکا یعنی رشد تکنولوژی و هوافضا و همچنین گوش دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار