به گزارش تابناک قم، محسن بهشتي در ششمين جلسه شوراي هماهنگي ترافيك استان با اشاره به گذشت 3 سال از زمان اجراي طرح BRT در برخي از خيابانهاي قم اظهارکرد: با اجراي اين طرح رفتار مردم و رانندگان تغيير كرده اما با گذشت 3 سال هنوز در برخي نقاط رضايت مردم حاصل نشده است.
وي با تأكيد بر اين نكته كه كسي مخالف BRT نيست و سياست دولت تدبير و اميد و مديريت عالي استان نيز گسترش و توسعه حمل و نقل عمومي است گفت: اما بايد در اجراي طرحها، بين رضايت اكثريت و اقليت مردم بايد رضايتمندي اكثريت آنان تأمين شود.
معاون امور عمراني استاندار وقوع تصادفات دلخراش در مقطع مقابل زايشگاه ايزدي تا تقاطع خيابان زاويه پس از اجراي طرح را يادآور شد و بيان کرد: اين تصادف ها منجر به ايجاد عارضه دائمي براي مردم شده و بيشتر خانوادهها و مردم نگران هستند.
وي به شهرداري قم 2 ماه مهلت داد نسبت به ساماندهي اين مقطع اقدام نمايند كه در صورت عدم حصول رضايت مردم حفاظهاي طرح BRT در بلوار شهيد دل آذر جمع آوري خواهد شد.
بهشتي در بخش ديگري از سخنان خود از تصويب گزينه عبور قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان از داخل شهر قم به صورت زيرگذر خبر داد و گفت: نظر مديريت استان بر اين است كه اگر اين قطار از محدوده شهري بخواهد عبور كند بايد به صورت زيرگذر اجرا شود و طبق توافق استان با وزارت راه و شهرسازي محل ايستگاه قطار پرسرعت در ايستگاه مركزي راه آهن قم خواهد بود.
وي افزود: ايستگاه مركزي راهآهن قم نيز با ساماندهي وگشايش از سمت غربي، دسترسي ساكنين مناطق 2 و 6 شهري به اين ايستگاه را تسهيل خواهد كرد.
خاطر نشان ميشود در اين جلسه طرح كنترل موتورسيكلت سواران، كنترل آلودگي هواي كلانشهرها، سامانه يكپارچه معاينه فني و احداث جايگاههاي بنزين كوچك سوخت رسان مورد بررسي قرار گرفت.