مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس گفت : با اختصاص اجرای برنامه های روز 23 اردیبهشت ماه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به استان فارس در واقع فارس روز هشتمی این نمایشگاه شد.
کد خبر: ۳۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 12 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:
دکتر بهزاد مریدی افزود: با توجه به اینکه فارس در حوزه چاپ و نشر در میان استانهای برتر قرار دارد، از این رو هشتمین روز این نمایشگاه به استان فارس تعلق گرفت که از ساعت 10 تا 20 همان روز برنامه هایی با محوریت این استان برگزار می شود.

وی از برگزاری کارگاه آموزش صحافی در خانه همزمان با این نمایشگاه توسط صحافان استان خبر داد و افزود: از برنامه های روز استان فارس در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شعرخوانی و سخنرانی دو ادیب فارس است که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

این مقام فرهنگی ادامه داد: کتاب های فرهنگ مردم استهبان، گویش های محلی لارستان و کتاب نفیس حافظ که از سوی انتشارات نوید آماده شده در روز هشتم این نمایشگاه (23اردی بهشت ماه ) همزمان با روز فارس رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: افزون بر این، معرفی توانمندی های استان به ویژه در حوزه چاپ و نشر و معرفی شخصیت های فرهنگی استان و بزرگان ادب و فرهنگ نیز در قالب نماهنگ از دیگر برنامه های این روز می باشد.

وی بیان داشت: در مجموع برنامه های روز فارس در برگیرنده سخنرانی مسوولان سیاسی و فرهنگی استان، رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و ادب استان و نمایش آثار چاپی و نشر فارس است.

مریدی با اشاره به اینکه رونمایی کتاب حافظ از انتشارات نوید شیراز با سخنرانی استاد ملک زاده ازدیگر برنامه هاست گفت: پخش فیلم کوتاهی از تاریخچه صنعت چاپ و نشر استان، کارگاه صحافی توسط داریوش نوید گویی ناشربرترکشور، نشست با حضور و سخنرانی دکتر وکیلیان در خصوص آیین های سنتی در استان فارس و شعرخوانی استاد مخبر نیز از دیگر بخشهای ویژه این مراسم می باشد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان، سخنرانی استاندار فارس را از دیگر بخشهای روز یادشده برشمرد و اظهار داشت: ارایه مطلب توسط دکتر علی اشرف صادقی درباره سنتهای لارستان به همراه رونمایی ازکتاب گویش لارستانی برپا می شود و پس ازآن سخنرانی دکتر صالحی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در فهرست برنامه وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس به رونمایی کتاب فرهنگ استهبان با سخنرانی و بحث و بررسی توسط دکتر علی شیخ الاسلامی به همراه رونمایی کتاب پای حرف های حروف نوشته سیدامین جعفری با حضور و نقد از طریق، محمدعلی بهمنی و امین مرزبان به عنوان فرازی دیگر از این آیین اشاره کرد و اظهارداشت: درپایان این مراسم یک روزه بازدید بخشی از کتب چاپ شده در استان فارس و بازدید از نحوه چاپ دستی و دستگاه چاپ نیز با حضوراصحاب فرهنگ و ادب و هنر، مسوولان استانی و کشوری و شرکت کنندگاه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فارس از جمله استان هایی است که از قدیم دارای صنعت چاپ و چاپخانه بوده، اشاره کرد: از این رو نخستین نمونه های چاپ سنگی، کتاب های خطی و همچنین نخستین کتاب های منتشرشده در فارس در این نمایشگاه در دید مخاطبان قرار می گیرد .

وی ادامه داد: همچنین نخستین دستگاه های چاپی که به استان وارد شدند در این روز به نمایش گذاشته و مراحل چاپ های نخستین در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد.
برچسب ها: نمایشگاه کتاب ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار