پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت تجلیل از فخرالذاکرین، حاج فیروز زیرک‌کار

ما پروانه‌وار گرد شمع وجود حاج فیروز عزیز و امثال بی‌مثال و یا کم‌نظیر ایشان می‌گردیم

ما پروانه‌وار گرد شمع وجود حاج فیروز عزیز و امثال بی‌مثال و یا کم‌نظیر ایشان می‌گردیم تا نشانه‌ای باشد برای جوانان‌مان که در این وانفسای سرگشتگی و گم‌گشتگی ارزش‌ها و معنویات، بدانند هر چه عزت و نجات دنیا و آخرت است، در این درگاه است.
کد خبر: ۳۲۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 14 November 2016
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به آیین تجلیل از فخرالذاکرین، حاج فیروز زیرک‌کار، از این پیرغلام آستان حسینی به عنوان بزرگمردی یاد کرد که از هر مقام و نکوداشت دنیوی مستغنی است. متن پیام دکتر اسماعیل جبارزاده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

منت خدای را که به ما نور هدایت عطا فرمود و حسین (ع) را کشتی نجاتمان قرار داد. سپاس بی‌کران به بارگاه کبریایی‌اش که دل‌هایمان را به حرارت نام و یاد حسین (ع) گرمای بی‌زوال بخشید، آتشی که هرگز خاموش نشود و به اشک دیدگان، در رثای مظلومیتش شعله‌ورتر شود.

سپاس خدای را که پرورده آغوش مادرانی هستیم که با شیر پاک آمیخته با ندای جانسوز یا حسین، محبت حضرتش را به کام‌مان ریختند و بزرگ‌شده دست پدرانی هستیم که در میانه هیات، یادمان دادند چگونه دست‌مان را بالا ببریم و به نام نامی حسین (ع)، در عمیق‌ترین نقطه قلب‌مان فرو نشانیم. سپاس خدای را که همگی اهل هیاتیم، آن هم در خطه‌ای که به حق، پایتخت هیات‌های حسینی است. برای خادمان این خطه، چه افتخاری بزرگتر از این که توفیق برگزاری آیینی در نکوداشت پیر غلام عالی‌مقامی همچون حاج فیروز زیرک‌کار پیدا کنند، حال آن که این مرد بزرگ از هر نکوداشت دنیایی مستغنی است.

او زیرک‌تر از آن است که عمری خدمت در آستان حسینی را به بهایی کمتر از عنایات خاص حضرتش، معامله کند. از این رو اهتمام به برگزاری چنین آیینی از باب «لإن شکرتم لازیدنکم» ارزش و معنی می‌یابد.

ما پروانه‌وار گرد شمع وجود حاج فیروز عزیز و امثال بی‌مثال و یا کم‌نظیر ایشان می‌گردیم تا نشانه‌ای باشد برای جوانان‌مان که در این وانفسای سرگشتگی و گم‌گشتگی ارزش‌ها و معنویات، بدانند هر چه عزت و نجات دنیا و آخرت است، در این درگاه است.

اینجانب وظیفه خود می‌دانم از تلاش و همت دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم و در راس همگان از خود ایشان که به رغم کسالت، دشواری‌های حضور در مراسم را متحمل شدند خالصانه قدردانی کنم.

درست که بنگریم حاج فیروز و آئیین نکوداشت او، بیشتر ازهر چیزی، یک بهانه است و بهانه‌گیرتر از همه ما، خود اوست. بهانه‌ای‌ست نیکو تا بار دیگر نام حسین (ع) را در دل و زبان‌مان جاری سازیم و جان و روان‌مان را به قطره اشکی صفا ببخشیم.

اجر همگی با حضرت سیدالشهدا (ع)
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار