کد خبر: ۳۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 05 May 2015

مراسم بزرگداشت «محمدرضا لطفی» در شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش تابناک فارس و نقل از ایسنا، مدیر اجرایی مراسم بزرگداشت مرحوم محمدرضا لطفی - نوازنده چیره‌دست تار - در آیین بزرگداشت او در مرکز اسناد فارس گفت: ما نیاز داریم با ابعاد شخصیتی و هنری اساتید بزرگ گذشته آشنا شویم و امروز نیز جوانان به این موضوع پی برده و فهمیده‌اند که برای دستیابی به موفقیت باید در مسیر آن‌ها قدم بردارند و پا جای پای آن‌ها بگذارند.

غزال وصال ادامه داد: امروز باید زندگی بزرگان‌مان را ورق بزنیم و راه آن‌ها را که با کم‌ترین امکانات به بهترین مدارج شخصیتی و هنری رسیدند، بپیماییم.

او با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد لطفی بیان کرد: این استاد تمام عمر خود را صرف آموزش داشته‌های هنری‌اش به دیگران کرد و حتی تا واپسین لحظات زندگی‌اش بر آموزش هنرش به دیگران اصرار داشت.

وی افزود: امروزه متأسفانه در حوزه آموزش، برخی اساتید فکر می‌کنند اگر هنر خود را به دیگران بیاموزند، برای خود رقیب تراشیده‌اند. این رویه و تفکر باید عوض شود، چراکه با نگاهی به اخلاقیات اساتید بزرگی مانند لطفی به این نکته پی می‌بریم که آن‌ها عاری از این تفکر بودند.

وصال با بیان این‌که لطفی بزرگمرد موسیقی ایران بود و باید بیشتر به او پرداخته شود، ادامه داد: ما نیاز داریم که با ابعاد زندگی این اساتید آشنا شویم و باید زمینه‌ای فراهم شود ابعاد شخصیتی آن‌ها به نسل امروز منتقل شود.

در این مراسم برای نخستین‌بار فیلم مستندی از زندگی استاد محمدرضا لطفی نمایش داده شد. در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکس اساتید موسیقی ایران با نمایش 38 قطعه عکس سیاه و سفید برپا شد.

محمدرضا لطفی در سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمد. او پس از سال‌ها فعالیت‌ در عرصه موسیقی سنتی ایران، صبح روز 12 اردیبهشت 1393 براثر بیماری سرطان درگذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار