باید اخلاق زورخانه‌ای الگوی ورزشکاران شود

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه ورزشکاران اخلاق ورزشی را از زورخانه بیاموزند، گفت: ورزش زورخانه‌ای ما هم هنر است و هم ورزش و هم دین و اعتقاد و در هیچ ورزش دیگری تمام این موضوعات را به این وضوح نمی‌بینید.
کد خبر: ۳۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 03 May 2015
داریوش ارجمند در مراسم انتخاب مرد سال فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: در گذشته مشخص بود چرا ورزش می‌کنند و این موضوع احتیاج به تحقیق و پژوهش نداشت، چراکه جامعه ما یک جامعه اخلاق‌گرا بود اما در شرایط فعلی، باید اخلاق را سرلوحه خود در تمام امور قرار دهیم.

وی دو خصوصیت را عامل بروز مشکلات زیاد در ورزش دانست و تصریح کرد: جوان‌های ما دو خصیصه پیدا کرده‌اند که رهاورد این سرزمین نبوده و نخستین آن «فرم» است و دومین کمیت؛ در حقیقت فرم و کمیت به ما ضرر زده است.

ارجمند افزود: ورزشکار به دلیل محبوبیتی که دارد باید شرایط ظاهر شدن خود در اجتماع را بسنجد، چراکه بلافاصله تبدیل به الگو می‌شود.

بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: در جهان سه مطلب وجود دارد که مردم را بدون هیچ اعلامیه و آگهی کنار هم جمع می‌کند، مردم برای ورزش دورهم جمع می‌شوند زیرا میل باطنی آنها این کشش را دارد.

وی یادآور شد: ورزش زورخانه‌ای ما هم هنر است و هم ورزش و هم دین و اعتقاد و در هیچ ورزش دیگری تمام این موضوعات را به این وضوح نمی‌بینید و من معتقدم الگو و کلاس درس ورزشکاران ما باید از زورخانه بیاید.

ارجمند با تأکید بر اینکه ورزشکاران اخلاق ورزشی را از زورخانه بیاموزند، اظهار کرد: فوتبال آمده انسان بسازد، چه تماشاچی و چه بازیکن باید به قانون احترام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه فرم‌گرایی و کمیت‌گرایی بیماری ورزش ما است، گفت: به نظر من ورزشکاری نداریم که اهل کمیت نباشد و سر آن صحبت نکند، باید توجه داشت که ورزش می‌خواهد همدلی، همزبانی بین مردم به وجود بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار