روزهای 17 و 18 اردیبهشت‌ برگزار می‌شود؛

کنسرت موسیقی آذربایجانی ودود موذن‌زاده

کنسرت موسیقی مقامی ودود موذن زاده هنرمند و خواننده اردبیلی روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه در تالار مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۲۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 30 April 2015
به گزارش ایرنا، ودود موذن زاده در نشست با خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر تلاش شده موسیقی ملی و محلی از محافل عروسی بیرون کشیده شده و در صحنه های وسیع تر به صدا درآید.

وی بیان کرد: حرکت هایی در بین نسل جدید شروع شده و امید می رود این نسل با نگاهی علمی تر به موسیقی خصوصا موسیقی ملی این هنر اصیل را زنده نگه دارند.

وی با اشاره به استقبال خانواده های اردبیلی از موسیقی مقامی و فرستادن فرزندان خود به کلاس های آموزشی این موسیقی اصیل گفت: موسیقی مقامی قوت موسیقی ما بوده و ما باید با حمایت های مالی و معنوی راه را برای اثبات این نوع موسیقی هموار کنیم.

وی موذن زاده با بیان اینکه هنر موسیقی نیازمند حمایت و توجه بیشتر است ، ادامه داد : یکی از اساسی ترین مشکل جامعه موسیقی استان اردبیل نبود سالن دارای ظرفیت استاندارد است که این امر مانع از حضور چهره های برتر موسیقی کشور برای اجرای کنسرت در استان می شود.

در ادامه این نشست وحید محمد علیپور رهبر ارکستر کنسرت موسیقی مقامی گفت: موسیقی کلاسیک در اردبیل خیلی اندک است و باید با معرفی سازها به مردم گرایش به این نوع موسیقی را در استان بیشتر کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنسرت موسیقی کلاسیک و پاپ در اردبیل در روز 17 و 18 اردیبهشت در اردبیل افزود:این کنسرت تلفیقی از پاپ و کلاسیک و موسیقی آذربایجان است که با ساز قانون همراه می شود.

وی بیان کرد: هدف از تلفیق این دو نوع سبک موسیقی استقبال از حضور تمامی علاقه مندان به موسیقی در رشته های مختلف است.

وی بیان کرد: در این کنسرت همچنین تیتراژ پایانی سریال استاد شهریار نیز اجرا می شود.

ودود مؤذن زاده به سال 1339 در شهر هنرپرور اردبیل در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. به لحاظ موروثی بودن صدای خوش در خانواده مؤذن زاده اردبیلی وی نیز از این نعمت خداوندی بهره مند شد و به جهت نبوغ هنری و علاقه وافر خویش از کودکی به فراگیری موسیقی مقامی در خانواده خود پرداخت.

وی در زمینه هنر نقاشی هم از نقاشان مطرح کشور بوده و آثار گرانقدر و نفیس اش رونق افزای موزه ها و محافل هنری ایران و جهان بوده و تاکنون چندین نمایشگاه از آثار نقاشی او با استقبال شایانی در داخل و خارج برگزار شده است.

موذن زاده همانگونه که در موسیقی و نقاشی شناخته شده و نام آشنا است ، در زمینه مجسمه سازی نیز استادی نام آشنا برای هنرجویان و دوستداران این هنرمی باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار